Aplikacja Lotos Pay&Go była testowana od grudnia zeszłego roku. Początkowo można było z niej korzystać na 15 stacjach. Od 20 maja jest ona już dostępna na wszystkich 321 stacjach własnych Lotos. Aplikację można pobrać z Google Play, App Store i Huawei AppGallery. Możliwe jest też korzystanie z wersji przeglądarkowej na stronie: https://pay.go.lotos.pl/pwa/#/.

Podobne rozwiązanie w swojej ofercie mają także inne stacje paliw. Chodzi tutaj między innymi o Orlen Pay od PKN Orlen oraz aplikację mobilną od Circle K.

Aplikacja Lotos Pay&Go dostępna na wszystkich stacjach własnych

Usługa jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i prowadzących działalność gospodarczą. Faktura jest wysyłana do klienta mailowo po zakończonej transakcji zdalnej. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji należy podać adres email oraz potwierdzić go wpisując kod, który zostanie na niego wysłany, a następnie udzielić wymaganych zgód i podać dane do faktury.

Jak zapłacić za paliwo przy pomocy Pay&Go? Po zatankowaniu należy zeskanować kod umieszczony na dystrybutorze. Następnie na smartfonie otrzymamy informację na jakiej stacji paliw się znajdujemy oraz z którego dystrybutora korzystamy. Aplikacja zwróci również informację o ilość zatankowanych litrów paliwa oraz kwocie do zapłaty.

Kolejny krok to wybranie opcji „Zapłać przez aplikację”. Na razie jedyną dostępną metodą płatności jest BLIK, ale od czerwca uruchomiona zostanie także możliwość płatności za pomocą karty płatniczej podpiętej do aplikacji. Po zrealizowaniu płatności otrzymamy potwierdzenie transakcji.

Na razie za pomocą aplikacji Lotos Pay&Go można tylko płacić za paliwo, ale docelowo będzie można kupować również inne produkty dostępne na zewnątrz stacji, a także zapłacić w ramach jednej transakcji za dwa tankowania np.: benzyna i LPG. Do aplikacji włączona zostanie także obsługa pojazdów elektrycznych.

/RT