Jokr tworzy sieć lokalnych “darkstores” czyli miejskich magazynów zlokalizowanych w wybranych dzielnicach – dzięki którym jest w stanie dostarczać zamówienia w ciągu zaledwie 15 minut. Firma została założona przez Ralfa Wenzla, byłego członka zarządu SoftBank i Delivery Hero oraz twórcę firmy Foodpanda.

Wśród współzałożycieli platformy jest Piotr Lagowski, który odpowiada za rozwój firmy w Europie Centralnej i Afryce. Wcześniej budował i rozwijał takie firmy jak Foodpanda (Delivery Hero), Quandoo czy WeWork.

Warszawa na pierwszej linii. Jokr rekrutuje pracowników

Jokr działa już w Mexico City (Meksyk), Limie (Peru) i São Paolo (Brazylia). W planach jest szybka ekspansja, m.in. w Nowym Jorku (USA), Bogocie (Kolumbia), a także w kolejnych miastach Europy i Ameryki Łacińskiej.

Warszawa jest jednym z pierwszych miast na świecie, gdzie Jokr buduje swoją obecność. Polski zespół prowadzi intensywną rekrutację do warszawskiego oddziału. Poszukiwany jest m.in. General Manager.

– Mamy wszystkie atuty by szybko zdobywać polski rynek. Zbudowaliśmy już silny i kompetentny zespół, w którego DNA jest sprawna egzekucja. W ciągu najbliższych miesięcy chcemy zatrudnić kolejne kilkadziesiąt osób – z którymi wspólnie zmienimy zasady gry w zakresie błyskawicznych dostaw online w Polsce – podkreśla Piotr Lagowski, Co-Founder Jokr.

Jokr – dostawa w 15 minut

Światowy rynek handlu detalicznego wart jest 8 bilionów dolarów, z czego tylko około 3 proc. stanowią zakupy online. To stwarza ogromne możliwości dla platformy.

Jokr tworzy globalną platformę, dzięki której możliwe są błyskawiczne dostawy produktów spożywczych i nie tylko – bez minimalnej wartości zamówienia. Wykorzystuje do tego sieć tzw. “darkstores”, czyli magazynów obsługujących daną lokalizację.

Ważną cechą rozwiązania JOKR – opartą na analizie danych i technologii – jest umiejętność dostosowywania oferty poszczególnych “darkstores” do potrzeb konkretnej społeczności lokalnej. Firma na bieżąco analizuje dane zakupowe, dzięki czemu oferta produktowa staje się coraz bardziej dopasowana do potrzeb konsumentów mieszkających na danym obszarze. Skorzystają na tym między innymi lokalne sklepy – czytamy w komunikacie.