Partnerstwo serwisu ogłoszeniowego i InPost dotyczy usługi „Przesyłka OLX”. W komunikacie czytamy, że opcja ta jest już dostępna w ponad połowie ogłoszeń na platformie, czyli obejmuje 13 mln propozycji sprzedaży. W jej ramach OLX wypłaca środki sprzedającemu, dopiero gdy kupujący potwierdzi otrzymanie przedmiotu.
Strategiczne partnerstwo InPost i OLX
W komunikacie InPost zapewnia, że obecnie współpracuje już praktycznie ze wszystkimi platformami sprzedażowymi działającymi w Polsce. Co więcej, dostawy do paczkomatów są najczęściej wybieraną opcją dostawy przez klientów e-commerce.
– To kolejna bardzo ważna, strategiczna umowa InPost (…). Nasza infrastruktura jest w pełni przygotowana na obsługę zwiększonego ruchu, gdyż tylko w ubiegłym roku zrealizowaliśmy olbrzymi program inwestycyjny kończąc rok z liczbą ponad 16 tysięcy paczkomatów. Wciąż jednak mamy jeszcze przestrzeń dla kolejnych tego typu umów i strategicznych partnerstw – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Firma nawiązuje partnerstwa także z serwisami działającymi poza polskim rynkiem. W listopadzie ubiegłego roku pisaliśmy o współpracy InPost z eBay w Wielkiej Brytanii. Dzięki niej użytkownicy popularnego marketplace mogą odbierać zamówienia w paczkomatach.
W 2021 r. polska sieć paczkomatów InPost urosła o ponad 50% i osiągnęła wielkość 16 tys. urządzeń. Firma uruchomiła także paczkomat nr 3 000 w Wielkiej Brytanii, a we Francji stanęło pierwsze 300 maszyn.