W komunikacie prasowym czytamy, że nowa usługa jest dostępna dla polskich klientów Zalando od 5 października. Z rozwiązania można korzystać także w Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Francji i Holandii.

Zainteresowanie odzieżą używaną wciąż rośnie

O planach Zalando na udostępnienie możliwości kupna i sprzedaży odzieży używanej w Polsce pisaliśmy już kilka tygodni temu. Teraz usługa jest już oficjalnie dostępna dla polskich klientów. Przy okazji niemiecka platforma przeprowadziła badanie na europejskich rynkach (w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Francji i Holandii), aby sprawdzić, jaki jest stosunek klientów do odzieży z drugiej ręki. Wyniki wskazują, że konsumenci chętniej sprzedają niż kupują ubrania używane. W Polsce natomiast, aż 62% ankietowanych to jednocześnie sprzedawcy i nabywcy odzieży używanej.

Najpopularniejszym czynnikiem, decydującym o zakupie odzieży używanej w Europie jest chęć zawarcia korzystnej transakcji. Stosunek jakości do ceny w przypadku ubrań z drugiej ręki jest często dużo korzystniejszy niż dla produktów prosto ze sklepowej półki. Ankietowani wskazywali również na pragnienie, aby dać ubraniom drugie życia oraz wspieranie zrównoważonego handlu jako główne czynniki decydujące o zakupie używanego asortymentu. Dla Polskich klientów, kluczowe okazały się ponadto przystępne ceny garderoby dziecięcej – czytamy w komunikacie.

Usługa pre-owned to nie jedyna nowość wprowadzana przez niemiecką platformę. Kilka dni temu pisaliśmy o przejęciu przez Zalando szwajcarskiej firmy Fision, która tworzy aplikacje do mobilnego skanowania ciała.