„Możliwość aplikowania o wcześniejszą wypłatę na poczet pensji za pomocą aplikacji została bardzo dobrze przyjęta przez pracowników Grupy Oknoplast, a intuicyjny interfejs sprawił, że używające jej osoby nie miały problemu z wykorzystaniem możliwości narzędzia. Z Zaliczkomatu korzysta aż 80 proc. osób posiadających aplikację– czytamy w informacji prasowej.

Dobrze, że czytamy ze zrozumieniem, bo inaczej napisalibyśmy, że to 80% pracowników tejże firmy musi co miesiąc korzystać z zaliczek, co nie świadczyłoby dobrze o firmie. Danych o liczbie zainstalowanych apek wśród pracowników nie posiadamy, więc nie mamy możliwości sprawdzenia głębokości tego zjawiska, ale wydaje się, że trend e-zaliczek jest trendem, który może być albo uzupełnieniem albo konkurencją dla digital lendingu (firm pożyczkowych). Skąd ta teza?

Niedawno pisaliśmy o innowacyjnym rozwiązaniu Wagestream, które umożliwia „streaming” wynagrodzenia w Wielkiej Brytanii. Zainwestowali w nie m.in. Jeff Bezos i Mark Zuckerberg, więc coś musi być na rzeczy. Tymczasem w Polsce, rodzime Blue Media robią coś bardzo podobnego, ze swojską brzmiącą nazwą – Zaliczkomat. Bo przecież nie można tego nazwać mniej swojsko…

Polacy nie oszczędzają

Wielu Polakom nie wystarcza pieniędzy do tzw. pierwszego, co wtedy zrobić? Wyjść jest kilka możemy poprosić o pożyczkę pracodawcę, rodzinę lub znajomych lub iść do instytucji finansowej. Teraz już nie musimy się o to martwić, pod warunkiem że przekonamy pracodawcę do skorzystania z nowego pomysłu Blue Media, czyli Zaliczkomatu.

Potwierdza to ubiegłoroczne badanie Blue Media, według którego 66% polskich pracowników wydaje co miesiąc całą swoją pensję. W tej sytuacji – w przypadku nagłego wydatku – konieczne jest pobranie zaliczki, o którą regularnie ubiega się 15% polskich pracowników.

Jak widać branie zaliczki jest bardzo popularne wśród Polaków, lecz często ten proces trwa zbyt długo ze względu na wypełnianie wniosków czy czekanie na akceptację przełożonych i wypłatę w księgowości. Teraz pracodawca ma lekarstwo na narzekających podwładnych. Wystarczy, że wdroży w firmie nowy pomysł  Blue Media, czyli Zaliczkomat.

Zadowolony pracownik to połowa sukcesu firmy

Zaliczkomat to jedno z innowacyjnych rozwiązań Blue Media. Można z niego korzystać zarówno na Androidzie, jak i w iOS. Umożliwia wypłatę zaliczek, ale także płacenie prowizji pracownikom lub agentom. Innym wariantem jest natychmiastowa wypłata premii, pensji dziennej lub tygodniowej. Początkowo rozwiązanie było wewnętrznym narzędziem Blue Media. W związku z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród pracowników firmy, projekt rozwinął się jako niezależna aplikacja.

– Nasze rozwiązanie eliminuje ten problem. Pracownicy mogą samodzielnie pobierać zaliczkę z poziomu aplikacji. Proces jest w pełni automatyczny i zintegrowany z systemem kadrowo-płacowym, dzięki czemu pracownicy działu HR nie są obciążeni dodatkowymi obowiązkami. Wystarczą dwa kliknięcia i zaliczka w ciągu kilku minut pojawia się na koncie pracownika – wyjaśnia Marcin Zmyślony, Business Development Manager z Blue Media.

Pomysł został wdrożony w Grupie Oknoplast w maju 2018 r oraz DGM i Branq. Aplikacja wykorzystywana jest również do komunikacji z pracownikami, zarówno indywidualnymi, jak i całymi działami. Kontakt możliwy jest poprzez wiadomości SMS albo komunikaty push.