Dzięki usłudze mojeID klienci firmy będą mogli potwierdzić swoją tożsamość podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Wprowadzenie tej metody weryfikacji tożsamości jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania rynku oraz preferencje klientów – czytamy w komunikacie

Uniqa wdraża rozwiązanie mojeID od KIR

Weryfikacja tożsamości za pomocą mojeID ma być prosta, a do potwierdzania danych wykorzystuje się własną bankowość elektroniczną. Na stronie wybranego dostawcy usług użytkownik wybiera usługę, z której chce skorzystać, a następnie jako sposób uwierzytelnienia wskazuje mojeID.

W kolejnym kroku klient wybiera swój bank, loguje się do bankowości elektronicznej, w której wyraża zgodę na przekazanie niezbędnych danych. Następnie jest automatycznie przekierowywany z powrotem na stronę dostawcy, aby dokończyć rozpoczęty proces.

mojeID umożliwia dostęp zarówno do usług świadczonych przez administrację publiczną, jak i firmy z różnych sektorów gospodarki, m.in. ubezpieczeń, telekomunikacji, usług finansowych, ochrony zdrowia, energetyki, gier losowych czy rynku nieruchomości.

Kilka tygodni temu pisaliśmy, że Uniqa wdrożyła na infolinii dla klientów pełnoskalowego voicebota, opartego na sztucznej inteligencji. Głównym zadaniem technologii jest rozpoznawanie tematu, z jakim dzwoni klient, i przekierowanie go do właściwego zespołu obsługowego albo kolejnego bota.