SkyCash pomoże zaplanować podróż – podobnie do JakDojade. Telematyka jest przyszłością rynku ubezpieczeń OC. 60% kierowców jest na tak. Wczoraj minęło 36 lat od wprowadzenia stanu wojennego w Polsce – co w tamtym okresie działo się na świecie? Sztuczna inteligencja pomoże zwalczać fake newsy w social mediach. Hiszpanie też mają swojego BLIKA – system nazywa się Bizum.

I SkyCash pomoże zaplanować podróż

Więcej na ten temat – SkyCash pomoże zaplanować podróż.

Od 11 grudnia użytkownicy mogą planować swoją podróż ze SkyCash. Aplikacja zaplanuje przejazd, a także wskaże środek komunikacji, którym będzie można się poruszać, aby jak najszybciej pokonać trasę. Nowa funkcjonalność SkyCash będzie do złudzenia przypominała popularne JakDojade. Co ciekawe niedawno JakDojade wprowadziło możliwość zakupu biletów w swojej aplikacji…

II Telematyka przyszłością rynku ubezpieczeń OC

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Telematyka przyszłością rynku ubezpieczeń OC.

3/5 młodych polskich kierowców w wieku 25-34 lata w zamian za zniżki z tytułu bezpiecznego stylu prowadzenia auta i przestrzegania przepisów drogowych zgodziłoby się na monitorowanie swojej jazdy przez ubezpieczyciela – wynika z badania przeprowadzonego przez ośrodek SW Research na zlecenie firmy Bacca. Same zniżki w tym zakresie były jednocześnie bardzo ważnym czynnikiem, decydującym o kontynuowaniu lub rozszerzeniu zakresu umowy z firmą ubezpieczeniową, z którą obecnie współpracujemy. Odpowiedziało tak 52 proc. badanych kierowców.

III Od stanu wojennego do fintechowego raju

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Od stanu wojennego do fintechowego raju.

Wczoraj minęło 36 lat od wprowadzenia w Polsce stanu wojennego. W geście protestu podczas wieczornego wydania wiadomości ludzie wychodzili na ulicę. Do wyboru był tylko jeden kanał telewizyjny… Co w tym samym czasie działo się na Zachodzie? I jak zmieniła się nasza polska codzienność? Podczas gdy polskie ulice patrolowały czołgi, w Dolnie Krzemowej powstawały wynalazki, które na zawsze odmieniły ludzkie życie. Rodząca się wówczas branża informatyczna przeżywała prawdziwy rozkwit, a pewien aktor został prezydentem Stanów Zjednoczonych…

IV Sztuczna inteligencja pozwala zwalczać fake newsy w social media

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Sztuczna inteligencja pozwala zwalczać fake newsy w social media.

Media społecznościowe są postrzegane przez 58% polskich użytkowników Internetu jako jedno z głównych źródeł informacji. Dzisiaj każdy może kreować rzeczywistość udostępniając w swoich kanałach social media treści własne lub innych użytkowników. Na fali popularności tego trendu rośnie też negatywne zjawisko, którym jest fake news. Nieprawdziwe informacje towarzyszą nam właściwie od zawsze, ale obecnie docierają do wyjątkowo szerokiego grona odbiorców za sprawą nowych technologii i metod komunikacji, przez co stanowią realne zagrożenie dla biznesu. Systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję pomagają lokalizować i zwalczać fake newsy, a także boty odpowiedzialne za ich generowanie.

V Hiszpanie też mają swojego BLIKA

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Hiszpanie też mają swojego BLIKA.

BLIK to rozwiązanie, które cieszy się coraz większą popularnością wśród Polaków. Co prawda nie do końca przyjęło się w sklepach stacjonarnych, ale jest naprawdę wygodne podczas zakupów w Internecie, czy też wypłacaniu środków z bankomatu – bez użycia karty. BLIK jest obsługiwany przez Polski Standard Płatności, spółkę założoną w 2013 roku na mocy porozumienia sześciu polskich banków – PKO Banku Polskiego, ING Banku Śląskiego, BZ WBK, Alior Banku, mBanku i Banku Millennium. Tego typu współpraca pomiędzy bankami nie jest czymś wyjątkowym. Podobne rozwiązanie działa w Hiszpanii i nosi nazwę Bizum. Hiszpańskie instytucje zawarły takie porozumienie w lipcu 2016 roku.