Zdarzyło się wczoraj… Najważniejsze informacje z minionego dnia (19.12.17)

Zdarzyło się wczoraj… Najważniejsze informacje z minionego dnia (19.12.17)

Zapraszamy na przegląd najważniejszych informacji fintechowych z poprzedniego dnia. Co warto wiedzieć dziś rano? Jeżeli coś wczoraj przegapiliście, to nic straconego!

Alior Bank udostępnia swoim klientom nową bankowość mobilną i internetową. W pakiecie jest nawet FaceID. Uber ma już ponad 1,5 mln klientów w Polsce i z tej okazji zmienia swoją ofertę. UOKiK ostrzega przed piramidami finansowymi i wskazuje podejrzane firmy. Szopi.pl pozyskało spore dofinansowanie. PSD2 zbliża się wielkimi krokami – jak detaliści mogą wykorzystać zmianę regulacji?

I Nowa bankowość internetowa i mobilna od Aliora. W pakiecie Face ID

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Nowa bankowość internetowa i mobilna od Aliora. W pakiecie Face ID.

Alior Bank zaprosił klientów do korzystania z nowej bankowości internetowej i mobilnej. Systemy zostały udostępnione wszystkim klientom indywidualnym banku oraz osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą czy korzystającym z usług biura maklerskiego. Klienci posiadający smartfony iPhone X, jako pierwsi w Polsce, już mogą logować się bankowości internetowej za pomocą Face ID.

II Uber ma już 1,5 mln klientów w Polsce i wprowadza kolejne zmiany w aplikacji

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Uber ma już ponad 1,5 miliona użytkowników w Polsce.

Uber poinformował o przekroczeniu liczby 1,5 miliona użytkowników na terenie Polski. Zaledwie 6 miesięcy temu firma z San Francisco chwaliła się przebiciem granicy 1 miliona klientów. Z tej okazji Uber przygotował kilka zmian w swojej ofercie. UberPop zostanie zastąpione przez UberX, zniknąć mają też cenowe widełki, które prezentują nam prawdopodobną opłatę za przejazd.

III Uważajcie na piramidy finansowe – UOKiK ostrzega i wskazuje podejrzane firmy

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Uważajcie na piramidy finansowe – UOKiK ostrzega i wskazuje podejrzane firmy.

W internecie, w tym w mediach społecznościowych, w innych środkach przekazu oraz na tzw. „eventach”, często z udziałem znanych celebrytów, jesteśmy zalewani coraz agresywnym marketingiem zawierającym obietnice łatwego, szybkiego i wysokiego zysku.

Padające w nich hasła, takie jak np.: „zarabianie bez wychodzenia z domu”, „Pani X kiedyś była sprzątaczką teraz zarabia miliony”, „Rodzina Y nie ma już miejsca w domu, żeby trzymać pieniądze”, są najczęściej próbami namówienia nas na ryzykowne inwestycje w kryptowaluty, złoto, diamenty, różne przedmioty kolekcjonerskie i inne „inwestycje” alternatywne, które często są oszustwami bądź piramidami finansowymi.

IV Szopi.pl pozyskał finansowanie w wysokości 3 mln zł

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Szopi.pl pozyskał finansowanie w wysokości 3 mln zł.

Szopi.pl, jeden z najprężniej i najszybciej rozwijających się polskich start-upów, umożliwiający robienie zakupów online, pozyskał kolejne źródło finansowania. Wsparcie w wysokości 3 mln zł, zapewni współpraca z funduszem Impera Alfa, inwestującym w innowacyjne polskie projekty.

V Detaliści też chcą skorzystać na PSD2

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Detaliści też chcą skorzystać na PSD2.

Duże sieci detaliczne posiadające rozbudowane kanały e-commerce spoglądają na nadchodzące wdrożenie europejskiej dyrektywy płatniczej – PSD2 – jako okazję do zbudowania ściślejszych relacji z klientami i zdobycie dostępu do historii klienta na rachunkach bankowych.

Taki jest podstawowy wniosek z opublikowanych badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową Accenture, która zbadała nastawienie ponad 80 sieci handlowych w Europie wobec wchodzącej w życie w styczniu rekomendacji płatniczej.

/Rafał Tomaszewski