Tokeny NFT to oparte o technologię blockchain certyfikaty autentyczności fizycznego bądź cyfrowego dobra. Najważniejsze jest w nich to, że nie można ich podrobić ani skopiować. Kilka dni temu Visa uruchomiła program wspierający niezależnych twórców, którzy chcą włączyć NFT do swojego modelu biznesowego.

Zonifero podarowała inwestorom tokeny NFT

Spółka pod koniec ubiegłego roku zakończyła z sukcesem kampanię crowdfundingową. W ramach podziękowania, Zonifero udostępniła w marcu własne tokeny NFT, które są podarunkowymi certyfikatami inwestorskimi. To pierwszy raz, gdy w Polsce po zakończeniu kampanii, emitent dziękuje w ten sposób swoim inwestorom.

Tokeny dostarczyła StockAmbit – platforma crowdfundingowa na której przeprowadzono całą kampanię Zonifero. Warto w tym miejscu przypomnieć, że powyższa zbiórka wchodzi w skład ponad 4 milionowego sukcesu StockAmbit z drugiej połowy 2021 roku.

101 tokenów jest generowanych w sieci blockchain Polygon. Dzięki temu ich pozyskanie nie wiąże się z żadnymi kosztami po stronie inwestora. Jak deklarują przedstawiciele StockAmbit, powyższy projekt ma charakter proof of concept i jest przetarciem ścieżki do rozwoju ich oferty. Platforma crowdfundingowa planuje wprowadzić kolejne propozycje technologii Web 3.0, w tym także sieci blockchain.

Powstał kanał Discord dla inwestorów Zonifero

Ponadto Zonifero uruchomiła przeznaczony dla inwestorów kanał komunikacji w aplikacji Discord. Ma to być miejsce bezpośredniego kontaktu inwestorów ze spółką, przestrzeń do wymiany zdań i opinii, oceny pomysłów i kierunków rozwoju firmy.

— Zapowiadaliśmy w kampanii, że nie chcemy być spółką, która zbierze środki, a potem okopie się w realizacji projektu i nie będzie kontaktować się ze swoimi inwestorami. Poprzez budowę społeczności na Discord realizujemy obietnicę otwartego dialogu z ludźmi, którzy nam zaufali. Jednocześnie obiecujemy, że to miejsce nie pozostanie komunikacyjnie martwe. Środowisko technologii Web 3.0 jest dla nas naturalnym miejscem, ponieważ jesteśmy spółką tworzącą rozwiązania w oparciu o nowoczesne technologie. Stąd pomysł na to by wyemitować tokeny NFT, które wszystkim będą przypominały o tym, że są udziałowcami Zonifero i że powinni aktywnie angażować się w życie spółki – wyjaśnia Jacek Ratajczak, CEO Zonifero.