Inicjatywa #GivingTuesday zrodziła się w 2012 roku w Nowym Jorku za sprawą organizacji 92nd Street Y, mając na celu zainspirowanie ludzi do przekazywania sobie w okresie świątecznym nie tylko prezentów, ale także pomocy.

Czytaj także: Rekordowa liczba klientów PragmaGO

Pomoc niesiona online

PayPal, chcąc wykorzystać swoją technologię, zasięg oraz chęć ludzi do niesienia pomocy innym, zapewnia organizacjom charytatywnym rozwiązania ułatwiające efektywne zaangażowanie darczyńców za pośrednictwem kanałów online, offline i mobile. To właśnie te rozwiązania umożliwiły przekazanie wielu miliardów dolarów na cele dobroczynne za pośrednictwem PayPal.

W 2017 roku, darczyńcy z całego świata nie ustawali w okazywaniu swojej dobroczynności. To pierwszy raz, gdy wartość świątecznych darowizn przekroczyła próg miliarda dolarów, przebijając dotychczasowe rekordowe wyniki akcji #GivingTuesday.

Czytaj także: Jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku?

Globalna społeczność

Zaangażowanie osób w pomoc z ponad 180 krajów odzwierciedla prawdziwie globalny zasięg społeczności PayPal. W 2017 roku, wartość wpłat zwiększyła się o 13 proc. w stosunku do ubiegłego okresu świątecznego, w którym to zebrano 971 mln dolarów. Z kolei w ciągu całego roku wartość środków przeprocesowanych przez PayPal przekroczyła 8,5 mld dolarów.

W Polsce, PayPal dodatkowo zwiększał darowizny w okresie świątecznym o 50% wartości każdej wpłaty za pośrednictwem platformy na Fundację Rak’n’Roll oraz Schronisko w Korabiewicach Viva! w okresie od 28 listopada do 31 grudnia oraz Siepomaga.pl w okresie od 28 listopada do 1 grudnia.

Czytaj także: PayPal wchodzi do Polski z nową usługą