100 milionów transakcji. Jak bankują użytkownicy aplikacji IKO?

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#PKO BP
Opublikowano: 27 lipca 2018, 13:10 Aktualizacja: 10 maja 2019, 15:57

Aplikacja mobilna IKO bije właśnie rekord transakcyjności – klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo zapłacili mobilnie już 100 milionów razy. 5 lat temu IKO było najczęściej wykorzystywane do wypłat gotówki z bankomatów, dziś prawie 1/3 transakcji to płatności w internecie, a w każdym miesiącu bank notuje nawet 7 milionów transakcji mobilnych.

Najbardziej intensywnie bankują z IKO osoby młode w wieku 25-34 lata. Obecnie na każdego użytkownika IKO przypada średnio 7 transakcji mobilnych miesięcznie. W rekordowych dniach klienci płacili i dokonywali przelewów w IKO nawet prawie 450 tysięcy razy (11 czerwca br.), zaś 10 lipca 2018 roku był rekordowy pod względem transakcji IKO w internecie – ponad 120 tysięcy.

Tyle samo transakcji w ciągu ostatnich 8 miesięcy, co w przeciągu pierwszych 5 lat…

– Obserwujemy ogromne przyspieszenie nie tylko jeśli chodzi o liczbę użytkowników bankowości mobilnej, ale przede wszystkim transakcyjność. Na pierwsze 50 milionów transakcji w IKO czekaliśmy prawie 5 lat, a tymczasem drugie tyle nasi klienci wykonali tylko w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy! Dziś klienci PKO Banku Polskiego logują się do IKO już prawie tak samo często jak do serwisu transakcyjnego iPKO, a już wkrótce ta proporcja zmieni się na korzyść bankowości mobilnej – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

W ostatnich tygodniach IKO zostało wzbogacone m.in. o możliwość zastrzegania i zamawiania nowej karty, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), ukraińską i rosyjską wersję językową, obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. Jeszcze w tym roku w aplikacji pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), powiadomienia o zdarzeniach (Android) oraz mobilna autoryzacja.

W 2. kwartale 2018 roku do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się już prawie 2,8 miliona klientów (IKO, iPKO lajt i pełna wersja serwisu iPKO z komórki). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią ponad połowę (59%) mobilnych klientów.

PKO Bank Polski/RT


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

100-transakcji-aplikacji-pko-banku-polskiego-bankuja-uzytkownicy-iko