Liczba terminali POS w Polsce na koniec czerwca 2018 roku wyniosła już 704 tys i stale rośnie. Oznacza to, że ok. 15% wszystkich urządzeń zostało zainstalowanych tylko w tym roku.

W programie Polska Bezgotówkowa uczestniczy 15 agentów rozliczeniowych. Reprezentują oni niemal cały rynek acquiringu w Polsce. Terminale zainstalowane w ramach programu do końca roku obsłużą 30 mln transakcji na kwotę 1,6 mld zł. Działają one w 7,3 tys. miejscowości na terenie Polski, z tego ponad połowa na ternie pięciu województw: mazowieckim, śląskim, wielkopolskim, małopolskim i dolnośląskim. 95% przedsiębiorców uczestniczących w programie deklaruje, że poleciłoby posiadanie terminala innym przedsiębiorcom (i nie byłoby to działanie na szkodę konkurencji).

Przełamać bariery kosztowe

Do programu dołączyć mogą także podmioty administracji publicznej – m.in. urzędy, instytucje zdrowia, oświaty, kultury, sztuki i sportu. Do tego dochodzą fundacje i stowarzyszenia.

Płatności bezgotówkowe cieszą się coraz większą popularnością zarówno wśród konsumentów, przedsiębiorców jak i przedstawicieli sektora publicznego. Sukces Programu Polska Bezgotówkowa jest wyraźnym sygnałem, że polscy przedsiębiorcy oraz sektor publiczny uważnie wsłuchują się w potrzeby klientów i są otwarci na instalację terminali płatniczych – powiedział dr Mieczysław Groszek, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa. Tak szerokie zainteresowanie ze strony rynku pokazuje, że możliwość wyboru formy płatności staje się w naszym kraju powszechnie akceptowanym standardem. Dziękujemy za zaufanie i wierzymy, że nasz Program będzie się rozwijał i oddziaływał na gospodarkę równie intensywnie –dodaje dr Mieczysław Groszek.

Wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński powiedział, że dzięki Programowi Polska Bezgotówkowa udaje się zaspokajać oczekiwania Polaków co do formy wyboru płatności, ale to przede wszystkim impuls do rozwoju polskich przedsiębiorstw.

Do tej pory wiele z nich nawet nie brała pod uwagę możliwości zainstalowania terminala. Głównie w obawie o koszty, nieprecyzyjnie zaadresowaną ofertę i przeświadczenie, że korzyści będą miały wątpliwy charakter. Złamanie tego stereotypu wymagało podjęcia radykalnych środków.

Dlaczego prywatni przedsiębiorcy rozdają sprzęt praktycznie za darmo? Gdzie jest haczyk? Uczestnicy programu Polska Bezgotówkowa tworzą rynek. Im więcej Polaków będzie korzystać z płatności bezgotówkowych tym lepiej dla nich. Można to nazwać inwestycją w przyszłość.

/Polska Bezgotówkowa, ŁP