Partner serwisu Visa dla biznesu

2 na 3 sprzedawców woli, gdy za zakupy płacisz kartą lub telefonem

Fintek
Fintek
#Fintech#Visa
Opublikowano: 13 stycznia 2020, 23:39 Aktualizacja: 14 stycznia 2020, 11:37

Dzięki szybkim, wygodnym i bezpiecznym płatnościom Visa konsumenci mogą płacić nawet za najdrobniejsze zakupy w punktach sprzedaży i sklepach internetowych.

Visa

Visa kontynuuje działania na rzecz rozwoju sieci akceptacji płatności cyfrowych w Polsce. W najnowszej kampanii promowane są zarówno płatności mobilne za pomocą smartfonów i inteligentnych zegarków, jak też transakcje kartą w sklepach internetowych. Działania komunikacyjne poprzedziło badanie zrealizowane przez Kantar na ogólnopolskiej grupie sprzedawców w sierpniu 2019 r. Wynika z niego, że 2 na 3 sprzedawców w stacjonarnych punktach sprzedaży w Polsce woli, gdy klienci płacą kartą lub telefonem[1]. Ogólnopolska kampania potrwa do 8 marca. Obejmuje ona spoty telewizyjne, kampanię realizowaną w internecie, reklamy DOOH, a także promocję w kanałach partnerów biznesowych Visa.

Sprzedawcy, co do zasady wolą przyjmować płatności kartą lub telefonem

Polska znajduje się wśród światowych liderów w zakresie popularności płatności zbliżeniowych. W 2019 r. została pierwszym krajem na świecie, który osiągnął 100%-ową akceptację transakcji zbliżeniowych[2] (kartą, telefonem czy urządzeniami ubieralnymi) wszędzie tam, gdzie przyjmowane są płatności Visa.

Jest to możliwe między innymi dzięki wieloletniemu zaangażowaniu Visa w rozwój sieci akceptacji płatności bezgotówkowych – poprzez wsparcie Fundacji Polska Bezgotówkowa, działania edukacyjno-promocyjne oraz projekty Inkubatora Innowacji Visa w Warszawie. Z każdym rokiem rośnie również liczba osób kupujących przez internet – już 62%  internautów w Polsce kiedykolwiek zrobiło zakupy on-line.[3] Jednak mimo dużej otwartości na innowacje, wciąż wielu konsumentów w Polsce wybiera gotówkę.

Płać kartą nawet za batonika

– W nowej kampanii Visa zachęcamy konsumentów do korzystania z szybkich i wygodnych płatności mobilnych nawet za najdrobniejsze zakupy. Wiemy, że sprzedawcy są chętni do przyjmowania takich płatności, ponieważ dzięki nim mogą na przykład obsłużyć większą liczbę klientów w godzinach szczytu. Z naszych badań wynika, że już 2 na 3 sprzedawców woli, gdy klienci płacą kartą lub telefonem. Będziemy też edukować konsumentów o wygodzie i bezpieczeństwie transakcji Visa w internecie. Wielu kupujących nie ma świadomości na przykład tego, że wyłącznie płatności kartą zapewniają im dodatkową ochronę w postaci możliwości skorzystania z procedury chargeback – mówi Katarzyna Jezierska, Head of Marketing, Central Eastern Europe w Visa.

Przygotowana w Polsce kampania rozpocznie się 13 stycznia 2020 r. i potrwa do 8 marca 2020 r. W ramach działań komunikacyjnych w stacjach telewizyjnych emitowane będą 30- i 15-sekundowe spoty reklamowe. Ich bohaterowie przedstawieni są w różnych, codziennych sytuacjach, w których płatności Visa są dla nich wygodne, dostępne od ręki oraz dają im poczucie bezpieczeństwa. Spotom telewizyjnym będą towarzyszyć szeroko zakrojone działania digitalowe, a także reklamy Digital OOH. Ponadto materiały stworzone na potrzeby kampanii będą wykorzystywane w działaniach promocyjnych realizowanych przez partnerów biznesowych Visa. Kampania będzie również obecna w sieciach sprzedaży, kioskach oraz na stacjach benzynowych.

Za kreację i produkcję spotów reklamowych odpowiada agencja Saatchi & Saatchi IS, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom.

[1] Badanie preferencji sprzedawców przeprowadzone w sierpniu 2019 przez Kantar na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie sprzedawców (N=301).

[2] Raport NBP „Informacja o kartach płatniczych. I kwartał 2019 r.”

3 Raport E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

2-na-3-sprzedawcow-woli-gdy-za-zakupy-placisz-karta-lub-telefonem