Wykonanie pierwszych 100 mln transakcji zajęło użytkownikom IKO 5 lat, a kolejne 100 mln udało się osiągnąć w zaledwie jeden rok. Ale czy to może zaskakiwać? Przecież jeszcze 3 lata temu z bankowych aplikacji mobilnych aktywnie korzystało tylko 3 mln Polaków. Teraz takich użytkowników jest prawie 9 mln. To mówi samo za siebie.

PKO Bank Polski chwali się wynikami i zapowiada nowości w IKO

PKO Bank Polski podaje, że IKO to dziś 3,5 miliona aktywnych aplikacji. Wśród 200 milionów operacji dokonanych przez klientów dotychczas w IKO najczęściej pojawiają się przelewy, płatności BLIKIEM w sklepach internetowych, a także płatności zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych. W samym I kwartale 2019 roku bank zanotował ponad 33 miliony transakcji w aplikacji.

Od prawie roku klienci PKO Banku Polskiego w każdym kolejnym miesiącu częściej logują się do aplikacji mobilnej, niż do serwisu internetowego. Warto przypomnieć, że IKO już dwa razy z rzędu zdobyło tytuł dla najlepszej aplikacji bankowej na świecie. Takie wyróżnienie przyznał brytyjski magazyn Retail Banker International.

W ostatnich aktualizacjach w aplikacji IKO pojawiły się między innymi mobilna autoryzacja operacji, wnioskowanie o kartę kredytową oraz wygodne zlecenie stałe na cele charytatywne. Aktualnie prowadzone są prace nad projektem „Talk to IKO”, który umożliwi sterowanie aplikacją za pomocą głosu. Podobna funkcja jest już dostępna w apce Moje ING mobile.

Następnie w IKO pojawi się możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacania parkingu i zakupu kart podarunkowych (taka funkcja jest już dostępna w serwisie transakcyjnym iPKO).