Płatności BLIKIEM popularne w oddziałach Poczty Polskiej

Piotr Koperski
Piotr Koperski
#Fintech#Poczta Polska
Opublikowano: 25 września 2018 Aktualizacja: 20 lutego 2019

Poczta Polska wprowadziła płatność mobilną BLIK we wszystkich swoich punktach pocztowych w marcu 2017 r. Dodatkowo klienci od listopada 2017 r. mogą płacić tak u kuriera – przy odbiorze osobistym.

Usługa BLIK  umożliwia  dokonanie płatności bez używania gotówki czy karty płatniczej. W celu realizacji transakcji klient powinien poinformować sprzedawcę, że chce zapłacić za pomocą BLIKA, a następnie wygenerować w aplikacji BLIK kod i wprowadzić go na pinpadzie. W ostatnim kroku kupujący zatwierdza transakcję na swoim urządzeniu mobilnym.

Transakcje bezstykowe rosną

Nowa opcja płatności była wprowadzana sukcesywnie i obecnie jest już dostępna  we wszystkich 4600 placówkach pocztowych.

Od momentu uruchomienia płatności bezgotówkowych klienci Poczty Polskiej dokonali już blisko 18 mln transakcji kartami płatniczymi, realizując miesięcznie ponad milion płatności. Płatności mobilne to coraz bardziej doceniane i wybierane rozwiązanie przez Polaków podczas robienia zakupów, opłacania rachunków itd. Coraz więcej osób płaci BLIKIEM za towary i usługi Poczty Polskiej. Szacuje się, że w porównaniu z 2017 rokiem częstotliwość wybierania tego typu płatności wzrosła o 50%.

Inne usługi bezgotówkowe

Transakcje kartą lub BLIKIEM to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską, krótszy czas obsługi klienta oraz możliwość skorzystania z innych usług realizowanych za pomocą terminali POS, takich jak cashback, kody paysafecard czy wypłata gotówki z bankowej karty płatniczej. Klienci mogą także bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz czy prąd, opłaty podatkowe).


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

23438-2