Obecnie użytkownicy “mobile-only” stanowią ponad 40 proc. wszystkich klientów korzystających z bankowości mobilnej, których w Polsce jest ponad 12 milionów. Z raportu Cashless.pl, którego partnerem merytorycznym jest firma Neontri wynika, że liczba klientów „mobile-only” wzrosła o 50% w stosunku do III kw. 2018 roku.

Ze statystyk wynika, że Polacy wciąż używają bankowości mobilnej przede wszystkim do sprawdzania stanu konta, przeglądania historii transakcji i zlecania przelewów, to aplikacje krajowych banków dają im obecnie dostęp do wielu innych funkcji. Powoli standardem staję się wykonywanie takich operacji jak zakładanie lokat, doładowywanie telefonu czy składanie wniosków o pożyczkę.

Aplikacje mobilne banków mogą coraz więcej

Rosnąca funkcjonalność bankowości mobilnej w coraz większym stopniu umożliwia pełne zarządzanie swoimi finansami osobistymi wyłącznie przy pomocy telefonu komórkowego. Nie może zatem dziwić, że już ponad 12 milionów Polaków jest aktywnymi użytkownikami bankowości mobilnej. W czołowej trójce banków pod względem liczby “mobilnych” klientów znajdują się: PKO Bank Polski, mBank oraz ING. Aplikacje pierwszych dwóch z wymienionych banków są również najlepiej oceniane przez klientów – zarówno w sklepie Google Play, jak i Apple App Store.

Według zawartych w raporcie Cashless.pl i Neontri danych, bardzo dynamicznie na polskim rynku zwiększa się popularność zbliżeniowych płatności mobilnych dokonywanych przy pomocy takich rozwiązań jak Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay czy Fitbit Pay. W 2. kwartale tego roku Polacy zapłacili zbliżeniowo telefonem już ponad 38,5 miliona razy. To wzrost aż o ponad 50 proc. w stosunku do 1. kwartału tego roku.

– Choć́ Stany Zjednoczone są̨ niewątpliwie światowym liderem innowacyjności, to jest jeden obszar, w którym pod względem zaawansowania technologicznego Polska góruje nad Ameryką. Chodzi o nowoczesne rozwiązania finansowe, a w szczególności bankowość́ mobilną. Aplikacje rozwijane w Polsce w większości wypadków wyprzedzają̨ pod względem funkcjonalności i warstwy technologicznej przynajmniej o kilka lat te oferowane przez amerykańskie banki – komentuje w raporcie “Bankowość Mobilna i Płatności Mobilne w Polsce 2019” Maciej Stępień, CEO i współzałożyciel Neontri.