Wielce prawdopodobne, że jest to efekt kampanii informacyjnej „e-Polak potrafi!”, która wystartowała na początku października. Jej celem było propagowanie usług cyfrowych, w tym profilu zaufanego. Na antenach największych stacji telewizyjnych działających w Polsce emitowano reklamy zachęcające do załatwiania spraw urzędowych przez Internet.

Kolejnym dowodem na coraz większą popularność e-administracji wśród Polaków jest stale rosnąca liczba właścicieli profili zaufanych (PZ). Tylko w tym roku przybyło ich ponad 1,9 miliona. W sumie ma go niemal 4,5 miliona osób – podaje resort cyfryzacji.

Ministerstwo Cyfryzacji podaje wyniki portalu GOV.PL

– Tylko w październiku nasz portal odwiedziło ponad 6 milionów Polaków, którzy wygenerowali 18,5 miliona odsłon oraz zainicjowali ponad 8,2 miliona sesji. To czterokrotny wzrost od stycznia bieżącego roku i dowód na to, że GOV.PL spełnia oczekiwania użytkowników. Znając ten adres zyskujemy nie tylko łatwy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach, ale i do wszystkich e-usług – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Rekordowym dniem był 1 lipca (start składania wniosków o 500+ na pierwsze dziecko). Wtedy na rządowym portalu pojawiło się pół miliona osób. Obecnie w ramach portalu działają między innymi strony internetowe 19 ministerstw i pięciu urzędów – w tym czterech urzędów wojewódzkich. Na GOV.PL użytkownicy znajdą także 189 kart usług i sześć serwisów tematycznych (na ten rok zaplanowano jeszcze 80 nowych serwisów).

Obecnie priorytetem Ministerstwa Cyfryzacji jest rozwijanie panelu użytkownika – Mój GOV. Każdy kto się zaloguje na Mój GOV (aby to zrobić potrzebujemy profilu zaufanego) w jednym miejscu znajdzie nie tylko wszystkie swoje dane i dostęp do e-usług, ale i nową skrzynkę (jeszcze w wersji beta) służącą do wymiany korespondencji z urzędami. Dzięki panelowi Mój GOV, aby wysłać pismo do urzędu nie musimy wchodzić na platformę ePUAP.