Polska zajmuje 23. miejsce w europejskim rankingu indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego – DESI (Digital Economy and Society Index). Duża dynamika procesu transformacji cyfrowej w Polsce powoduje, że coraz częściej nasz kraj postrzegany jest jako lider innowacji. To jednak za mało, bo wielu przedsiębiorców nie dostrzega toczącej się rewolucji i tego, jak dużo korzyści wynika z inwestycji w rozwój kanałów cyfrowych, zwłaszcza w kontekście usług e-handlu czy komunikacji z odbiorcami poprzez kanały społecznościowe.

– Polska ma dużo przestrzeni do wzrostu jeżeli chodzi o wykorzystanie zalet cyfryzacji w B2B, szczególnie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw – mówi Andreas Maierhofer, Prezes T-Mobile Polska S.A.

55% Polaków decyduje się na zakupy w Internecie, a wynik ten z każdym rokiem rośnie. Eksperci przekonują, że otwiera to zupełnie nowe możliwości dla firm, ale nie da się zaprzeczyć, że 30% małych przedsiębiorstw w dalszym ciągu nie ma nawet strony internetowej, a 60% w ogóle nie korzysta z mediów społecznościowych. Swoje usługi w sieci reklamuje tylko 25% właścicieli firm.

– To pokazuje, że istnieje bardzo duża szansa, zarówno dla operatorów telekomunikacyjnych, jak i przede wszystkim dla przedsiębiorców, żeby skutecznie działać w tym obszarze i rozwijać swój biznes, korzystając z nowych technologii – wyjaśnia Piotr Markowski, Dyrektor Pionu B2B T-Mobile.

Innowacje poszukiwane przez klientów

Przedsiębiorcy w Polsce nadal nie wykorzystują w pełni potencjału świata cyfrowego.

-Ich obecność w mediach społecznościowych, posiadane strony www czy wykorzystanie e-commerce zostawia jeszcze pole do rozwoju. Jestem całkowicie przekonany, że każdy kto teraz dołączy do tego procesu, przestawiając się na cyfryzację i oferując swoim klientom cyfrowe rozwiązania, stanie się zwycięzcą. Jednocześnie ci, którzy nie zmienią swojego podejścia, będą mieli problemy w przyszłości, ponieważ już teraz konsumenci oczekują innowacji – dodaje Prezes T-Mobile Polska, Andreas Maierhofer.

Dużą rolę w rozwoju dostępu do narzędzi digitalizacji zapewniają operatorzy komórkowi, którzy swoje oferty dostosowują wedle potrzeb rynkowych.

Telekomy potrafią pomóc w dwóch obszarach. Po pierwsze, zapewniając dostęp do usług, w tym przypadku przede wszystkim do Internetu. Drugi element to zaproponowanie usług dodatkowych. Odpowiadając na potrzeby klientów, wprowadziliśmy podejście Magenta biznes, w którym pozwalamy klientom – naszym partnerom, małym firmom, korzystać z usług internetowych bez zastanawiania się, jaki limit danych jest im w danym momencie potrzebny. Dodatkowo, wprowadziliśmy zestaw usług, takich jak pomoc księgowa, wsparcie IT czy korzystanie z licencji Microsoft Office – tłumaczy Piotr Markowski z T-Mobile.

/Newsrmtv