– Pod kątem ogólnej liczby transakcji mamy za sobą najlepszy kwartał w historii BLIKA. Aktualnie w sposób zdalny pracujemy nad jego dalszym rozwojem – między innymi udostępnianiem BLIKA w zagranicznych serwisach internetowych. Już wkrótce będziemy mogli ogłosić nowe partnerstwa. Pracujemy także nad wprowadzeniem płatności zbliżeniowych BLIKIEM. Nasz partner w tym projekcie – Mastercard – stał się już formalnie udziałowcem Polskiego Standardu Płatności – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Pełną prezentację z wynikami BLIKA można znaleźć tutaj.
Popularność BLIKA stale rośnie. Czas na kolejny krok
W pierwszych trzech miesiącach roku tradycyjnie użytkownicy realizowali najwięcej transakcji w internecie – było ich 57,5 mln – prawie dwa razy więcej niż rok temu i o 9 proc. więcej niż w ostatnim kwartale 2019 roku. Drugim najchętniej wykorzystywanym sposobem na korzystanie z BLIKA były w tym czasie przelewy na numer telefonu. Użytkownicy zrealizowali ich aż 7,2 miliona – to o 25 proc. więcej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku.
Na początku roku pierwsze dwa banki – mBank oraz ING udostępniły nową funkcję „Prośba o przelew”, dzięki której przekazywanie sobie pieniędzy stało się jeszcze wygodniejsze i bardziej funkcjonalne. Użytkownik może poprosić o przekazanie pieniędzy, może także podzielić kwotę o którą prosi na kilka osób jednocześnie.
Jeśli chodzi o liczbę transakcji w terminalach płatniczych to wzrosła ona do 7 mln – o 6 proc. więcej niż w IV kwartale 2019 roku. W Q1 2020 Polacy wykonywali średnio 856 tys. transakcji BLIKIEM dziennie, a średnia kwota transakcji wyniosła 130 zł (104 zł w internecie, 50 zł w terminalu płatniczym, 118 zł przelewem na numer telefonu BLIK i 516 zł w bankomacie).
BLIK przyzwyczaił nas już do tego, że z kwartału na kwartał bije kolejne rekordy. Teraz najważniejszym krokiem będzie wyjście za granicę i udostępnienie płatności zbliżeniowych wspólnie z Mastercard. Przypomnijmy, że Polski Standard Płatności, operator BLIKA, nawiązał już współpracę z Adyen – jednym z największych fintechów na świecie. Dzięki temu BLIKIEM będzie można zapłacić między innymi u takich dostawców jak Uber, czy Spotify.