AfterPay jako metoda zapłaty będzie dostępna w bramce Adyen – jednego z najcenniejszych finteschów płatniczych na świecie, którego wycena na giełdzie w Amsterdamie przekracza 60 mld EUR.

Udostępnienie odroczonej płatności zwiększa konwersję – potwierdzają to praktycznie wszystkie analizy. W przypadku AfterPay przeciętnie zwiększa się ona o ok. 22% – czytamy w informacji prasowej. Nic zatem dziwnego, że sklepy coraz chętniej wdrażają tę usługę. AfterPay ma 13 mln użytkowników, a jako metoda płatności dostępny jest w 74 tys. sklepów. Nie powinno zatem dziwić, że Adyen udostępnił tę usługę.

Im więcej sklepów, tym lepiej

Dla dostawców BNPL kluczowe jest dotarcie do jak największej liczby merchantów. Istnieje kilka możliwości rozwoju w tym zakresie, które można stosować jednocześnie (o ile zasoby ludzkie, finansowe i technologiczne na to pozwolą). Po pierwsze, wejście do danego e-sklepu może się odbywać organicznie poprzez tradycyjne negocjacje. 

Można też nawiązać współpracę z dostawcą platformy do e-sprzedaży, z której korzystają e-sklepy – wówczas dana metoda płatności jest zintegrowana domyślnie i nie ma większych problemów z jej uruchomieniem. Kolejna strategia, która również jest praktykowana, to zintegrowanie się z istniejącą bramką płatniczą, z której korzystają już e-sklepy. Każda z tych strategii ma swoje wady i zalety oraz wymaga odpowiedniego przygotowania. 

/Fintek.pl