Menadżer poszukiwany przez Alibaba Group ma być odpowiedzialny za wdrożenie i zarządzanie siecią automatów paczkowych w stolicy. Jego zadaniem będzie współpraca z lokalnym dostawcą usług, nadzorowanie działania systemu oraz monitorowanie wskaźników KPI i user experience – wylicza serwis wiadomoscihandlowe.pl.

Alibaba wprowadzi do polski własne automaty paczkowe?

Na razie nie wiadomo kiedy pierwsze automaty od Alibaby miałyby pojawić się w Warszawie i kolejnych miastach. Alibaba Group to między innymi właściciel serwisu AliExpress, który od 2019 roku współpracuje z InPostem – zakupy zamówione z chińskiej platformy można odbierać w paczkomatach. Wydaje się jednak, że uruchomienie własnej sieci automatów i wyeliminowanie pośredników to sensowny krok, szczególnie biorąc pod uwagę ciągle rosnący wolumen przesyłek.

Własne skrytyki na paczki planuje uruchomić także Allegro. Pod koniec grudnia pisaliśmy o rozpoczęciu rozmów Allegro z potencjalnymi partnerami na temat dostarczenia 3 tys. automatów paczkowych. Wśród potencjalnych partnerów wymienia się takie firmy jak DHL czy InPost.

We własne automaty paczkowe zainwestowała także Poczta Polska, która do 2022 roku chce posiadać 2 tys. takich urządzeń. Zgodnie z danymi z października 2020 r. na razie do dyspozycji klientów oddano 240 tego typu maszyn. Do InPostu wciąż sporo brakuje, ponieważ firma Rafała Brzoski obsługuje obecnie ponad 10 tys. paczkomatów. Dodatkowo sam InPost przymierza się do debiutu na giełdzie w Amsterdamie.