W całej I połowie 2020 roku strata netto Alior Banku wyniosła 513,4 mln zł. Dla porównania rok wcześniej bank zanotował zysk netto na poziomie 93,2 mln PLN. W raporcie czytamy, że wpływ na wyniki banku miały odpisy i rezerwy w związku z pandemią koronawirusa. Ze względu na COVID-19 Alior odpisał 418 mln złotych. Należy zwrócić uwagę na fakt, że po pierwszym kwartale bank nie zdecydował się na zawiązanie rezerw z tego tytułu, jak miało to miejsce w przypadku pozostałych banków funkcjonujących na rynku.

Wyniki Alior Banku. Pandemia dała się we znaki

Alior Bank oszacował również wpływ wyroku TSUE dotyczącego zwrotu części prowizji w przypadku wcześniejszej spłaty kredytów konsumenckich na kwotę 192,1 mln zł brutto. Alior dokonał także odpisu wartości firmy powstałej z nabycia Meritum Bank ICB w wysokości 64,4 mln zł – czytamy w raporcie.

– Po bardzo trudnym pierwszym półroczu widzimy już pozytywne trendy w nowej sprzedaży kluczowych produktów banku. Odnotowujemy wzrost sprzedaży kredytów hipotecznych oraz w segmencie MŚP. To bardzo ważne, że szybko dostosowaliśmy się do nowych warunków, utrzymując aktywność we wszystkich ważnych dla nas segmentach rynkowych. Pozwala to z bezpiecznym optymizmem myśleć o kolejnych okresach – mówi Iwona Duda, Wiceprezes Zarządu Alior Banku, kierująca pracami Zarządu.

Pełna prezentację z wynikami Alior Banku po I półroczu 2020 można pobrać tutaj.

Nowe usługi w czasach koronawirusa

W prezentacji wynikowej bank zwraca także uwagę na nowe usługi wprowadzone w czasie pandemii. Chodzi między innymi o wdrożenie metody weryfikacji tożsamości klientów bez wizyty w oddziale, z której skorzystało już 1600 osób. Efektem tego rozwiązania jest między innymi pożyczka na selfie wprowadzona w połowie kwietnia.

Bank udostępnił także podpis kwalifikowany oraz e-podpis Autenti w procesie odraczania spłat rat kredytów firmowych – dostępne dla 200 tys. klientów biznesowych Alior Banku. Wprowadzono również platformę pożyczkową Cash, z której może już korzystać około 10 tys. pracowników Grupy PZU.

Inne nowości to możliwość umawiania wizyty w oddziale przez klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorców za pomocą aplikacji Booksy, czy prace nad kolejną metodą weryfikacji tożsamości klientów przy użyciu e-dowodu, bez konieczności wizyty w oddziale z wykorzystaniem aplikacji eDOApp.

Z bankowości mobilnej aktywnie korzysta już ponad 544 tys. klientów Alior Banku – to wzrost o 52% rok do roku.