Niedawno Allegro poinformowało o przeprowadzeniu testu na utratę wartości przejętej Grupy Mall i WE|DO. Allegro zapłaciło ponad 4 mld PLN za 100% udziałów w obu przedsiębiorstwach. Okazuje się, że cena ta została ustalona na szczycie cyklu rynkowego, a wyniki finansowe Mall i WE|DO są znacznie niższe niż pierwotnie zakładano. W wyniku testu grupa ujęła niepieniężny odpis z tytułu utraty wartości w wysokości blisko 2,3 mln zł.
Wyniki Allegro za III kwartał 2022 roku
Polska część grupy Allegro przyspieszyła wzrost wartości sprzedaży (GMV) do 12 mld PLN, a także przychodów do 1,63 mld PLN w trzecim kwartale. Oznacza to wzrost odpowiednio o 21% i 32% rok do roku. Natomiast skorygowana EBITDA dla polskiej części grupy wzrosła o 24,6% r/r do 588 mln PLN w III kw. 2022 roku.
Allegro podkreśla, że osiągnięte wyniki pozwalają na utrzymanie oczekiwań całorocznych na niezmienionym poziomie. Grupa zakłada dla działalności w Polsce wzrost GMV w przedziale 15-17%, przy wzroście przychodów na poziomie 23-26% i wzroście skorygowanej EBITDA o 10-12% r/r. Nakłady inwestycyjne mają wynieść 650-700 mln PLN. Na poziomie skonsolidowanym, GMV ma się zwiększyć o 22-24%, a przychody o 67-71%.
Wyniki za trzeci kwartał uwzględniają wynik wspomnianego testu na utratę wartości Grupy Mall i WE|DO. To niepieniężne zdarzenie zmniejszyło zysk netto w trzecim kwartale, ale, jak zapewnia Allegro, nie miało wpływu na EBITDA grupy czy na jej przepływy pieniężne.
Liczba aktywnych ofert na Allegro przekroczyła 260 mln
Allegro w trzecim kwartale 2022 r. poszerzyło ofertę. W efekcie kupujący mogą wybierać pośród ponad 260 mln aktywnych ofert. Na platformie zadebiutowały takie marki jak Triumph, Coty, Porsche, Iveco, czy producenci zabawek Haba i Tomy.
Coraz większą popularnością cieszy się Allegro Pay. W trzecim kwartale w ramach odroczonych płatności Allegro Pay udzielono pożyczek o wartości 1,4 mld złotych. Daje to wzrost o 156% rok do roku. Ponadto Allegro kontynuuje poszerzanie swojej sieci dostaw. Sieć automatów własnych One Box obejmuje przeszło 2100 maszyn, a zakontraktowanych lokalizacji jest już ponad 2500.
Grupa zakłada, że marże Allegro Smart powinny się polepszać dzięki wprowadzonym w tym miesiącu zmianom w programie. Mowa między innym o ostatniej podwyżce opłaty subskrypcyjnej.
Allegro przedstawia plany rozwoju za granicą
Allegro poinformowało, że trwają przygotowania do przyszłorocznego wdrożenia zintegrowanej platformy marketplace w Czechach. Rozpoczął się tzw. etap testów Friends & Family. Grupa chce oprzeć wzrost jednocześnie na dwóch lewarach: wdrożeniu platformy opartej na ofertach stron trzecich (3P), jak i dalszej stopniowej poprawie segmentu sprzedaży własnej (1P) Mall Group.
Strategiczny cel w postacie stworzenia przez Allegro czołowej platformy marketplace na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej pozostaje bez zmian. Już prawie 100 mln ofert na Allegro.pl jest gotowych do eksportu, a wszystkie dostępne w Czechach lokalne metody płatności zostały już uwzględnione i są gotowe na start platformy – czytamy w komunikacie.