Allegro Zapłać Później zostanie wyłączone 1 lipca, ale do 31 sierpnia klienci mogą zarządzać swoimi zakupami. Allegro informuje klientów, że nie stracą możliwości odraczania płatności – mogą bowiem skorzystać z Allegro Pay, które jest dostępne dla użytkowników platformy już od kilku miesięcy.

PayPo spodziewało się zakończenia oferowania usługi wspólnie z Allegro – dowiedział się Fintek.pl. Na ten moment PayPo oferuje odroczone płatności w 20 tys. sklepach internetowych. Łączna liczba klientów przekracza 400 tys. – tylko po 4 miesiącach 2021 roku firma zrealizowała 2 mln transakcji. To czterokrotnie więcej niż przed pandemią.

Allegro było ważnym partnerem PayPo, ale na obecną chwilę odpowiadało tylko za kilkanaście procent przychodów i ten udział zmniejszał się – dowiedzieliśmy się. Fintech nie zamierza zwalniać tempa i zwolnione zasoby przeznaczy na dalszy rozwój, w tym nowe partnerstwa, które mają być ogłoszone w ciągu najbliższych tygodni.

BNPL w Polsce rośnie jak na drożdżach

To perspektywiczna usługa, która szturmem podpija polski e-commerce i mocno wpływa na zmiany nawyków konsumentów. Odroczona płatność jest wygodna dla użytkowników, bo mogą zapłacić za zakupy później w dogodnym dla siebie terminie, w tym rozłożyć je na raty. Merchanci też korzystają, bo BNPL zwiększa konwersję o kilka procent, a w ecommerce to wzrost sprzedaży to kluczowy aspekt rozwoju.

Fintechy BNPL mogą też cieszyć się dużym zainteresowaniem inwestorów. Przykładem może być Twisto, które niedawno zostało przejęte przez ZIP za ok. 100 mln EUR. Allegro Pay wystartowało w II połowie 2020 roku – spółka ma śmiałe plany w zakresie rozwoju tej metody płatności, która – w najkrótszej recenzji świata, jest po prostu bardzo dobra. Nic zatem dziwnego, że drogi PayPo i Allegro się rozchodzą – gigant promuje swoje płatności, bo po to je tworzył.

Polski e-commerce to rynek z wielkim potencjałem i dynamicznie rosnący, a BNPL jest dopiero na początkowym etapie rozwoju – pojawiają się też nowi gracze. Innymi słowy, jedno partnerstwo kończy się, a zaczynają dwa inne.

Komentarz PayPo

Decyzja o zakończeniu współpracy między PayPo i Allegro została podjęta wspólnie i nie ma większego wpływu na nasz biznes, ponieważ transakcje pochodzące z Allegro nie miały istotnego udziału w naszych przychodach. Od kilku lat aktywnie wspieramy polskich merchantów, oferując ich klientom wygodną i bezpieczną metodę płatności. Zaufanie naszych partnerów biznesowych pozwoliło nam rozwijać się bardzo dynamicznie, zarówno poprzez bezpośrednie wdrożenia w e-sklepach, jak i pośrednie – poprzez integratorów płatności, takich jak Przelewy24. Ten model doskonale się sprawdza, a pandemia tylko mocno przyspieszyła nasz wzrost – obecnie nasze odroczone płatności są dostępne w ponad 20 tys. e-sklepów w Polsce, a PayPo stało się największym dostawcą rozwiązań BNPL (kup teraz, zapłać później) w Europie Środkowo-Wschodniej. Spodziewamy się, że w 2021 r. znacznie przekroczymy nasze prognozy i zakończymy rok z przychodami przekraczającymi 50 mln zł i pozytywnym wynikiem EBITDA.

Mimo rekordowego roku PayPo dopiero zaczyna się rozpędzać. Intensywnie pracujemy nad nowościami dla samych klientów, których zaangażowanie rośnie nieustannie z miesiąca na miesiąc – już w kolejnych tygodniach przedstawimy np. nowe usprawnienia m.in w zakresie limitu zakupowego. W naszych planach jest znacznie więcej działań zwiększających nasz biznesowy potencjał: po pierwsze cały czas udoskonalamy nasz system scoringowy, po drugie – zamierzamy na początku 2022 r. wprowadzić na rynek nowy produkt consumer finance, a po trzecie – w przyszłym roku zaczniemy realizować ekspansję zagraniczną, którą rozpoczniemy od Rumunii. To wszystko pozwoli nam umocnić się na pozycji lidera krajowego rynku odroczonych płatności i rozpocząć budowę znaczącej pozycji na regionalnym rynku produktów płatniczych dla klientów indywidualnych.