Strategie reklamowe i podejście firmy do branży spożywczej w Ameryce Północnej opłaciły się. W I kwartale bieżącego roku Amazon odnotował zysk w wysokości 1,6 mld USD. Przychody firmy wraz z tymi, które osiągnęła spółka Whole Foods, wyniosły 51,04 mld USD. Jest to o 43% więcej niż rok temu. Wpływ na tak wysokie wyniki miał m.in. Amazon Web Services, którego przychód stanowi 11% całkowitego przychodu Amazona. O sprawie informuje serwis TechCrunch.

Wyniki Amazona po I kwartale 2018 roku zaskakują

Amazon, której właścicielem jest Jeff Bezos – odnotował również silmy wzrost w Ameryce Północnej – aż o 46%, a jego przychody międzynarodowe wzrosły o 34% i stanowią 29% działalności firmy. Warto wspomnieć, że Amazon działa w różnych branżach. Jak poinformował serwis Reuters, spółka podpisała umowę z NFL (National Football League) na możliwość transmitowania meczy na 2018 i 2019 rok. Dzięki umowie Amazon uzyskał prawa cyfrowe do 11 gier piłkarskich, które odbywają się w czwartki wieczorem. Podczas podpisywania umowy Amazon pokonał takich konkurentów, jak Twitter i YouTube. Amazon rozszerza swoją ofertę o nowe usługi, pragnąc powiększyć grono odbiorców.

Miesiąc temu pisaliśmy o tym, że Donald Trump umieścił na Twitterze wpis, w którym atakuje serwis Amazon. Prezydent USA twierdzi, że spółka nie płaci podatków, co ma powodować ogromne straty dla amerykańskiej gospodarki. Po tym wpisie Amazon stracił na giełdzie prawie 6%. Gigant handlu jest częstym obiektem ataków Donalda Trumpa, który jeszcze przed wyborami zarzucał spółce prowadzenie praktyki biznesowej niezgodnej z prawem. Jak widzimy po dzisiejszych wynikach Amazona – firma poradziła sobie z tymi zarzutami i osiągnęła największy kurs akcji w swojej historii.