Deliveroo współpracuje z 80 tys. restauracjami i punktami gastronomicznymi w 14 krajach (dla porównania Pyszne.pl ma w bazie ok. 6 tys. restauracji). Łącznie posiada flotę 60 tys. współpracujących dostawców i zatrudnia ponad 2,5 tys. pracowników. Obecna wycena Deliveroo przekracza 2 mld dolarów.

Inwestycja Amazona sugeruje, że firma Jeffa Bezosa wciąż ma chrapkę na europejski rynek dostaw jedzenia online. W zeszłym roku Amazon poddał walkę na brytyjskim rynku i zamknął Amazon Restaurants UK. Widać wciąż aktualną jest strategia, że jeśli nie możesz z kimś wygrać, to należy go kupić.

Fajne te wyceny, takie z kosmosu

Rynek food delivery w Europie rośnie w tempie 10% rocznie. Potencjał szacowany jest obecnie na ok. 15 mld dolarów. W 2023 roku ma być dwukrotnie większy.

W Polsce liderami rynku są Pyszne.pl, Pizzaportal.pl oraz Uber Eats. Rynek dostaw jedzenia online dynamicznie rośnie – to fakt, ale jeszcze daleko mu do rentowności. Eksperci są przekonani, że to kwestia czasu i pierwsze lata niestety wymagają olbrzymich nakładów na reklamę marketing ze względu na konieczność wykreowania rynku. Nie wiadomo jak długo to potrwa.

Otwarte pozostaje pytanie, czy tak olbrzymie wyceny mają jakiekolwiek odzwierciedlenie w rzeczywistości i czy poniesione nakłady kiedykolwiek się zwrócą. Ale to jest właśnie ta różnica – w Londynie i w USA inwestycje w firmę sięgają kilkuset milionów dolarów, w Polsce startupy muszą bić się o 20 tys. zł nagrody.