Dziennik Gazeta Prawna podaje, że obie strony chciałyby zdążyć na szczyt zamówień online, czyli na czarny piątek (27 listopada) i okres świątecznych zakupów.

Polska wersja Amazona na czarny piatek?

Na razie polscy klienci kupujący za pośrednictwem Amazona wciąż muszą korzystać z witryny Amazon.de, chociaż o powstaniu serwisu Amazon.pl mówi się już od długiego czasu. W lutym Gazeta Wyborcza pisała o planach firmy Jeffa Bezosa, zgodnie z którymi polska wersja platformy miała pojawić się jeszcze w tym roku. Wdrożenie wyhamowało z powodu pandemii, ale wygląda na to, że ostatecznie uda się je dokończyć w podanych ramach czasowych.

Obecnie polski rynek e-commerce wyceniany jest na około 50 mld złotych. Nie ulega wątpliwości, że pełne wejście Amazona do Polski mogłoby go jednak nieco przemeblować. Obecnie liderem w sektorze zakupów online jest Allegro, które właśnie przymierza się do debiutu na giełdzie. Coraz mocniejszą pozycję ma także chiński potentat Alibaba z serwisem AliExpress.

/RT