Dla BLIKA to oczywiście kolejny ważny partner w e-commerce. I to nie byle jaki, bo globalny, którego marka jest znana praktycznie na całym świecie. Idealne partnerstwo do portfolio, ale nie tylko, bo z całą pewnością przełoży się na jeszcze większą popularność BLIK.

BLIK to najpopularniejsza forma płatności w polskim e-commerce – bez niej ewentualny sukces polskiej wersji Amazona byłby trudniejszy do osiągnięcia.

– BLIK już od pierwszego dnia jest dostępny na Amazon.pl. To dla nas ważne wydarzenie, które jeszcze bardziej przypieczętowuje pozycję BLIKA w e-commerce. Jest dostępny we wszystkich sklepach internetowych w Polsce, a także na coraz większej liczbie serwisów zagranicznych. Dla Amazona naturalnym było, aby udostępnić BLIKA jako metodę płatności od początku obecności na polskim rynku – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

BLIK to rozwiązanie, które podbiło serca Polaków

Jest proste i powszechne (praktycznie wszyscy użytkownicy bankowości mobilnej w Polsce mają do niego dostęp), dzięki czemu przyśpiesza proces płatności. Co więcej, użytkownicy BLIKA po zapamiętaniu w aplikacji mobilnej banku na swoim smartfonie, przez którą dokonują zakupów na Amazon, nie będą musieli przepisywać kodu BLIK przy kolejnych zakupach. Wystarczy jedynie zatwierdzenie transakcji na telefonie.

Płatności dokonane przy użyciu BLIK będą występować w komunikatach Amazon jako płatność za pośrednictwem Przelewy24.

W 2020 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali 424 mln transakcji, z czego aż 313,7 mln to transakcje w e-commerce. BLIK ma 60% udział w transakcjach internetowych w Polsce.