Już w zeszłym tygodniu zapowiadaliśmy nowy system mBanku na urządzenia mobilne. Zastanawialiśmy się, czy bank wprowadzi własne płatności HCE, czy jednak Android Pay. Oczekiwania się potwierdziły i mBank nawiązał współpracę z Google.

Zmartwili się na pewno posiadacze iPhone’ów, którzy nie mogą się doczekać na wejście do Polski Apple Pay. Niestety, ale dla firmy Tima Cooka Polska nie jest priorytetowym rynkiem, ze względu na słabą penetrację iPhone’ów. Smartfona z „nadgryzionym jabłkiem” ma może około 10% Polaków.

Warto też zwrócić uwagę, że na razie dzięki Android Pay płacić będą mogli jedynie posiadacze kart Mastercard. Użytkownicy Visy muszą się wstrzymać do wakacji – zapowiedzieli przedstawiciele banku.

mBank 3.0 płatności smartfonem. Nowy ekran startowy

Innowacją w nowej aplikacji mBanku jest funkcja tempa wydatków, która pomaga w prosty sposób kontrolować budżet. Aplikacja w prostej graficznej formie pokazuje czy w danym okresie bieżącego miesiąca wydajemy mniej czy więcej niż w tym samym czasie w ciągu ostatniego kwartału. Jeśli wskaźnik znajduje się na „zielonym” polu, mamy szansę zaoszczędzić, jeśli na „czerwonym” – powinniśmy pilnować dalszych wydatków.

Logowanie do aplikacji za pomocą odcisku palca ma oczywiście odbić się na wygodzie użytkowników. Podczas prezentacji cały proces przeszedł bardzo sprawnie, ale jeden z gości starał się wytestować logowanie Touch ID i próba nie powiodła się. Nie był to raczej problem ze sprzętem, a minimalne niedopracowanie aplikacji mBanku.

Aplikacja jest już do pobrania na systemy Android i IOS.

Czytaj także: Uber zbanowany we Włoszech

mBank 3.0 – więcej o nowościach

Nowa aplikacja mBanku już dostępna od 12 kwietnia.

Prezes mBanku Cezary Stypułkowski zdradził, że jest wielkim fanem BLIK-a i może między innymi dlatego bank postanowił uzupełnić tę usługę o natychmiastowe płatności w Internecie.

BLIK OneClick polega na zapamiętaniu urządzenia mobilnego, sklepu internetowego lub przeglądarki w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu w trakcie zakupów on-line z wykorzystaniem BLIKA nie trzeba każdorazowo przepisywać kodu BLIK. Aby zapłacić za zakupy, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie płatności kodem PIN w swoim telefonie.

Czytaj także: E-dowody pojawią się już w lipcu

mBank 3.0 i Android Pay

Rozwiązania mobilne w mBanku.

Jedną z kluczowych funkcji w nowej aplikacji mBanku są płatności mobilne Android Pay. Po raz pierwszy w Europie oferowane są w zupełnie nowym modelu, w którym dodanie karty do Android Pay odbywa się wprost z aplikacji banku.

Aby płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy z listy kart widocznych w aplikacji wybrać tę, którą chcemy płacić przy użyciu smartfona i w kilku prostych krokach dodać ją do płatności Android Pay. Oznacza to, że po raz pierwszy nie trzeba już pobierać osobnej aplikacji od Google. Dzięki temu cała operacja aktywacji karty mobilnej w smartfonie jest szybsza i bardziej intuicyjna. Na początek usługa dostępna jest dla posiadaczy kart debetowych i kredytowych z logo MasterCard.

Wraz z nową aplikacją, bank upowszechnia też mobilną autoryzację – czyli łatwiejszy, szybszy i bezpieczniejszy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym. Cały proces odbywa się w aplikacji i nie wymaga dodatkowego oprogramowania. Jest to jeszcze bezpieczniejsza alternatywa dla popularnych dziś haseł SMS-owych i kodów jednorazowych. mBank wprowadził tę usługę w ramach pilotażu w grudniu ubiegłego roku.

W nowej aplikacji klienci znajdą też rozbudowany system powiadomień. Komunikaty („push”) można w dowolny sposób skonfigurować – np. aby uzyskać informacje o przelewach przychodzących na rachunek, rozliczeniach transakcji kartowych czy propozycjach płatności.