PKO Bank Polski obsługuje coraz więcej zagranicznych klientów mieszkających w Polsce. Dużą ich część stanowią Ukraińcy i Rosjanie, którzy mogą teraz obsługiwać swoje finanse za pomocą aplikacji mobilnej w swoich ojczystych językach. Zarówno aplikacja mobilna, jak i strona informacyjna o aplikacji IKO iko.pkobp.pl są więc prowadzone już w 4 językach: po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku.

Aplikacja PKO Banku Polskiego jest już dostępna w językach ukraińskim i rosyjskim

IKO po ukraińsku i rosyjsku

PKO Bank Polski realizuje ponadto szybkie przelewy do ukraińskiego Kredobanku, które w dni robocze trafiają do odbiorcy nawet w 40 minut. Z konta w PKO Banku Polskim można je realizować przez serwis iPKO, aplikację mobilną IKO lub w dowolnym oddziale banku w całej Polsce i wówczas kosztuje to 10 złotych. Jest też możliwość dokonania w placówce PKO przekazu gotówkowego na konto w Kredobanku, również w promocyjnej cenie 20 zł. Dodatkowym atutem oferty przelewów jest to, że przekazywane środki do Kredobanku nie są przewalutowywane – w ramach promocji klient może wysłać środki do kwoty: 5 000 PLN, 1 250 EUR lub 1 250 USD.

Klienci ukraińskojęzyczni mogą także zapoznać się z podstawową ofertą banku w języku ukraińskim na stronie  https://www.pkobp.pl/ua/, zaś w oddziałach w całej Polsce są dostępne materiały informacyjne w tym języku.

Co nowego po aktualizacji IKO?

Najnowsza aktualizacja IKO wprowadza także kolejne funkcje dla klientów wszystkich wersji językowych. Podpowiedź odbiorcy przelewu (Android i iOS) to funkcja, dzięki której po wprowadzeniu minimum 3 liter do pola „Odbiorca” na formularzu przelewu na konto, aplikacja IKO podpowiada jego dane (w tym numer konta) spośród listy odbiorców zdefiniowanych. Udogodnienia przy płatnościach zbliżeniowych (Android) umożliwiają dokonywanie jeszcze szybszych płatności telefonem za zakupy powyżej 50 zł bez logowania do aplikacji.

Wystarczy kliknąć ikonę falki w prawym górnym rogu ekranu logowania, następnie kliknąć przycisk „Szybka płatność” i podać PIN. Dodatkowo na ekranie płatności zbliżeniowych pojawiło się menu kontekstowe, z którego można przejść bezpośrednio do ustawień lub limitów płatności zbliżeniowych. Zmiana w sekcji Lokaty (Android i iOS) wprowadza podsumowanie wszystkich oszczędności. W ramach oferty PKO Banku Polskiego każdy depozyt będzie też wyświetlany w ramach swojej kategorii: lokaty, programy budowania kapitału, pozostałe.

Obecnie klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo korzystają z IKO już na 2,5 miliona telefonów. W marcu br. aż 950 tysięcy klientów korzystało z dostępu do banku wyłącznie za pomocą smartfona.

PKO Bank Polski/RT