W każdym tygodniu klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO nawet 12 milionów razy. Sierpień był pierwszym miesiącem, w którym klienci logowali się do IKO częściej niż do bankowości internetowej i ten trend się utrzymuje.

Aplikacja IKO w liczbach

Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim mówi, że na pierwszy milion aktywnych aplikacji IKO czekała 3 lata. Pozyskanie następnego miliona zajęło rok, a trzeci milion udało się wypracować w 11 miesięcy. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat IKO i innych innowacyjnych przedsięwzięć największego polskiego banku odsyłamy do wywiadu z Michałem Macierzyńskim i Grzegorzem Pawlickim. Pełną rozmowę można znaleźć tutaj.

W sumie przez 5 lat użytkownicy IKO wykonali ponad 130 mln transakcji mobilnych. Klienci najczęściej korzystają z aplikacji do dokonywania przelewów, płatności w Internecie oraz płatności zbliżeniowych (Google Pay, Apple Pay, HCE). W informacji prasowej PKO czytamy, że klienci płacą BLIKIEM w Internecie co sekundę, a w każdej minucie zlecają 100 przelewów z poziomu IKO. Co godzinę logują się do aplikacji 60 tys. razy, a w ciągu doby bank notuje nawet 5,5 mln „tapnięć” w aplikacji.

Przy okazji warto przypomnieć o nowych funkcjach w IKO. W 2018 roku w aplikacji pojawiło się skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), dwie kolejne wersje językowe, powiadomienia push o wydarzeniach na koncie, czy obsługa karty wielowalutowej. Na najbliższe miesiące PKO Bank Polski zaplanował takie nowości, jak możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, mobilna autoryzację, zakup ubezpieczeń komunikacyjnych, a w dalszej perspektywie także wideoweryfikacje – czyli możliwość zdalnego uruchomienia rachunku, za pomocą wideoczatu z asystentem. Więcej o nowościach IKO można przeczytać tutaj.