Coraz popularniejsza staje się także usługa nadawania przesyłek przez aplikację – wysyła się je w paczkomatach do innego paczkomatu lub na wskazany adres domowy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet, wystarczy wygenerowany elektronicznie kod QR lub kod nadania w aplikacji.

Co nowego w aplikacji InPost Mobile?

– Nasza aplikacja to centrum zarządzania przesyłkami oraz to baza do prowadzania nowych usług dla użytkowników paczkomatów InPost. W czasie rzeczywistym możemy obserwować, jak szybko konsumenci podchwytują kolejne udogodnienia. Przykładem może być choćby multiskrytka – czyli kilka przesyłek w jednej skrytce, bezdotykowe otwieranie skrytek czy nadawanie bez etykiety – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

– Teraz pora na kolejne funkcjonalności – dzięki aplikacji każdy bez problemu trafi do właściwego paczkomatu. Nasza sieć jest coraz bardziej gęsta i klienci czasem zastanawiają się, którą lokalizację wybrali. Teraz z aplikacją InPost Mobile rozwiązujemy ten problem – w przypadku paczkomatów znajdujących się blisko siebie podpowie ona, czy stoimy przed właściwą maszyną. Udogodnienie to obejmuje także wyświetlanie zdjęcia paczkomatu, w którym czeka przesyłka oraz wskazanie drogi na mapie do docelowej lokalizacji – dodaje prezes InPost.

Za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile za paczkę można zapłacić kodem BLIK, kartą płatniczą lub szybkim przelewem (DotPay), a już niebawem także Apple Pay i Google Pay. Status nadanej paczki można śledzić oczywiście w aplikacji, ale także na stronie www.inpost.pl w sekcji „Śledzenie paczki” oraz przez chatbota, wpisując 24 cyfrowy numer przesyłki lub numer telefonu i 4 ostatnie cyfry numeru przesyłki. Aplikację InPost Mobile można pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery.