Aplikacja JustDrive – kto i dlaczego zerwał umowę?

Asia Stankiewicz
Asia Stankiewicz
#Fintech
Opublikowano: 16 lutego 2018, 14:08 Aktualizacja: 23 lutego 2019, 22:16

Aplikacja Just Drive miała mocne wejście na rynek, jednak bardzo szybko zaliczyła również spadek. Klienci, którzy początkowo byli zachwyceni nowym rozwiązaniem po krótkim czasie nie mogli już z niego korzystać. Początkowo problemy kojarzone były z awarią techniczną, dziś wiemy, że chodziło o coś innego. Stanowisko w sprawie objęli twórcy aplikacji oraz PKN ORLEN.

Aplikacja została stworzona we współpracy ITMAGINATION oraz PKN ORLEN– jej celem było umożliwienie szybkiej i prostej zapłaty za paliwo za pomocą telefonu. Skierowana była do przedsiębiorców, a przejrzysty interfejs umożliwiał w łatwy i przyjemny sposób korzystanie z niej.

Czytaj także: Już 50 tysięcy Polaków korzysta z Revolut

Płać za paliwo smartfonem

Po założeniu konta wystarczyło podać metodę płatności oraz dodać kartę, z której pobierane były środki do zapłaty. Gdy użytkownik zatankował swoje auto na jednej ze stacji ORLEN lub Bliska wystarczyło, że zeskanował kod QR z dystrybutora, a pieniądze zostały ściągnięte z jego karty.

Niestety po krótkim czasie użytkownicy zaczęli zgłaszać, że napotkali utrudnienia w korzystaniu z apki. Początkowo klienci przyjęli, że ma to związek z problemami z systemem informatycznym na stacjach ORLEN. W jej wyniku nie można było płacić kartami oraz BLIKIEM. Awarię udało się usunąć, jednak problemy w korzystaniu z apki pozostały. Użytkownicy chcąc zapłacić za paliwo musieli udać się do kasy.

Czytaj także: Oszustwa podążają za rozwojem płatności mobilnych

Kto zawinił?

Dlaczego klienci nie mogli korzystać z aplikacji nie zostało wyjaśnione. Aż do teraz. Stanowisko objął PKN ORLEN, który oświadczył, że wypowiedział umowę o współpracy z twórcami Just Drive. Jako główny powód podał nie stosowanie się do wcześniej ustalonej umowy przez twórców aplikacji. W swoim oświadczeniu podkreślił, że PKN ORLEN na każdym etapie współpracy działało zgodnie z postanowieniami umownymi i obowiązującymi przepisami prawa.

PKN ORLEN oświadczyło, że już od momentu wprowadzenia aplikacji na rynek zaczęło prowadzić rozmowy z ITMAGINATION, które pozwoliłyby na funkcjonowanie aplikacji według wcześniej przyjętych ustaleń. Rozmowy okazały się bezskuteczne.

Oświadczenie PKN ORLEN w sprawie możesz przeczytać tutaj.

Czytaj także: 1000 – tyle mandatów opłaciliśmy w styczniu kartą lub telefonem

Każdy kij ma dwa końce

Twórcy aplikacji JustDrive również objęli stanowisko w sprawie, jednak różniące się od tego PKN ORLEN. W oświadczeniu możemy przeczytać, że aplikacja została zaprezentowana przedstawicielom PKN ORLEN i przyjęta pozytywnie. Dopiero po wejściu apki na rynek przedstawiciele PKN ORLEN zaczęli mieć wątpliwości. Jak informuje JustDrive bez podania żadnej przyczyny, naruszając warunki umowy PKN ORLEN dnia 2 lutego odłączył dostęp do swojej infrastruktury.

Oświadczenie Just Drive w sprawie możesz przeczytać tutaj.

Dwa stanowiska przyjęte przez JustDrive i PKN ORLEN różnią się znacząco. Każda z firm przekazuje informacje oczerniające tą drugą. Pytanie, które z tych oświadczeń zawiera prawdziwe informacje, a które jest oszustwem. Niewątpliwie jednak, pomysł na powstanie tego typu aplikacji był czymś innowacyjnym i ułatwiającym funkcjonowanie działalności gospodarczej, a w przyszłości korzystanie ze stacji benzynowych również przez zwykłych konsumentów.

Czytaj także: Apple, Microsoft, a nawet Orlen… Oni mogą założyć bank w Hong Kongu


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

aplikacja-justdrive-dlaczego-zerwal-umowe