Aplikacja mBanku dostępna jest w Huawei AppGallery od maja bieżącego roku, ale początkowo mogli z niej korzystać tylko posiadacze smartfonów opartych o Google Mobile Services. W praktyce oznaczało to, że osoby będące właścicielami najnowszych modeli Huawei wciąż nie mieli oficjalnego dostępu do pełnoprawnej aplikacji mBanku.

Aplikacja mBanku zintegrowana z Huawei Mobile Services

mBank był pierwszym bankiem, który w maju tego roku wprowadził swoją aplikację mobilną do AppGallery. Do tej pory była ona dostępna dla użytkowników starszych modeli urządzeń opartych o GMS. Teraz będą mogli się nią cieszyć użytkownicy najnowszych smartfonów i tabletów Huawei, w tym najnowszego smartfona Mate 40 Pro – czytamy w komunikacie.

Obecnie z aplikacji mBanku korzysta regularnie 2,2 mln klientów. Z informacji prasowej wynika jednak, że apka oparta o HMS nie będzie posiadała wszystkich bazowych funkcji – przynajmniej na początku. Podstawowa różnica to brak Google Pay, co wynika oczywiście z konfliktu na linii Huawei – Google. To raczej się nie zmieni.

Na razie posiadacze aplikacji mBanku na urządzeniach Huawei z HMS nie skorzystają także z QR kodów, skanowania faktur oraz Map – ale te funkcjonalności mają zostać udostępnione niebawem. Apka obsługuje już płatności mobilne BLIK.

– Integracja aplikacji partnera z HMS jest naszym priorytetem, cieszymy się, że z aplikacji mBanku mogą już korzystać użytkownicy wszystkich naszych urządzeń, niezależnie od modelu. Mamy wśród użytkowników wielu klientów mBanku, którzy na tę wiadomość czekali – mówi Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.