Aplikację żappka, powstałą przy współpracy z technologiczną spółką Synerise, tworzącą rozwiązania w zakresie BigData i sztucznej inteligencji, pokazano na wydarzeniu Microsoft Reactor Innovation & ROI Hack Event w ramach NRF2020. Zaprezentowali ją Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju w firmie Żabka Polska oraz Jarosław Królewski, CEO Synerise.

Żabka i Synerise na konferencji NRF 2020

NRF to doroczny zjazd liderów branży detalicznej, organizowany w Nowym Jorku. W roku 2019 w wydarzeniu wzięło udział 38 000 uczestników, w tym 800 wystawców z niemal 100 krajów świata. Wśród prelegentów znajdują się najważniejsze osobistości świata retail i technologii, m.in. CEO Microsoft, Satya Nadella.

Ekosystem Synerise stanowi mózg aplikacji żappka i odpowiedzialny jest za zbieranie, przetwarzanie i analizowanie danych o aktywności zakupowej klientów oraz zarządzanie kampaniami sprzedażowymi realizowanymi w oparciu o te dane, w tym m.in. za zarządzanie promocjami i programem lojalnościowym. Klienci Żabki otrzymują personalizowane treści co daje im nowe doświadczenie zakupowe oraz wpływa na budowanie relacji z firmą.

– Tworzenie żappki to wspaniała przygoda, która wciąż trwa. Partnerska relacja, setki godzin spędzonych razem, wzajemne oddziaływanie dziesiątek intelektów; stale robimy coś nowego. To projekt na skalę światową, co było wiadome od początku; teraz znajdujemy tego potwierdzenie w Nowym Jorku wśród liderów branży, co cieszy nas jeszcze bardziej – mówi Jarosław Królewski, CEO Synerise.

Zgodnie z danymi na koniec września 2019 roku aplikacja żappka posiada już ponad 1,7 mln użytkowników. Klienci zbierają punkty, które mogą wymieniać na różne produkty z oferty sklepu. Ponadto w aplikacji widoczne są promocje i rabaty.