Nowa usługa jest już dostępna w 95% Paczkomatów. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu – wyjaśnia InPost. Niedługo firma umożliwi również nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie.

Paczkomat InPost otworzysz za pomocą aplikacji

Aplikacja InPost Paczkomat

– Odbiór przesyłek w Paczkomacie trwa zazwyczaj kilkadziesiąt sekund. Jednak zdecydowaliśmy się ten proces jeszcze przyspieszyć i wdrożyć strategię Go Mobile. Od teraz podchodząc do Paczkomatu możemy otworzyć aplikację InPost i – w biegu – otworzyć swoją skrytkę tak aby operacja ograniczyła się wyłącznie do wyjęcia przesyłki z urządzenia – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes InPost.

Wprowadzana właśnie nowa wersja aplikacji mobilnej praktycznie staje się centrum zarządzania przesyłkami i pozwoli na otwieranie Paczkomatu bez żadnych dodatkowych kodów. Zdaniem Rafała Brzoski to najbardziej rewolucyjna zmiana w zarządzaniu przesyłkami od czasu postawienia pierwszego Paczkomatu w 2009 roku.

Już wkrótce aplikacja InPost umożliwi także szybkie nadawanie przesyłek. Docelowo za pomocą aplikacji będzie można dokonać każdej operacji związanej z obsługą przesyłek. Na razie spółka udostępniła „Szybkie Nadania”, czyli możliwość wysłania paczki bez rejestracji, logowania i kolejek. Wystarczy wypełnić dane przesyłki online i nadać ją w dowolnym Paczkomacie lub Punkcie Obsługi Paczek.