ING informuje, że jest pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił takie rozwiązanie swoim klientom. Funkcje głosowe są dostępne na ekranie, jeszcze przed zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Obsługa Moje ING mobile z wykorzystaniem Asystenta Google jest dostępna na urządzeniach z systemem Android. Minimalna wymagana wersja to Android 5.0.

Asystent Google w aplikacji Moje ING mobile

No dobrze, ale jak to działa w praktyce? Użytkownik podaje komendę a aplikacja Moje ING ją realizuje. W przypadku, gdy chcemy sprawdzić swoje saldo należy powiedzieć „OK Google, wyszukaj saldo w Moje ING mobile”. Aplikacja podaje saldo konta, które użytkownik ustawił w Moim ING na ekranie przed zalogowaniem. Można zdefiniować, czy chcemy tam widzieć i słyszeć dokładną kwotę czy wartość procentową.

Z kolei w przypadku przelewu pomiędzy rachunkami trzeba powiedzieć „OK Google, wyszukaj przelew w Moje ING mobile”. Przy dodawaniu skrótu na ekran użytkownik ustala między jakimi rachunkami przelew ma być wykonany i na jaką kwotę. Szybki przelew można wykonać na 50, 100 lub 200 zł. Aplikacja przed realizacją przelewu zapyta na jaką kwotę ma być wykonany.

Przy pomocy Asystenta Google można także poprosić o kod BLIK. Należy powiedzieć „OK Google, wyszukaj blik w Moje ING mobile”. Ważność kodu BLIK odczytanego przez aplikację mobilną jest taka sama jak wygenerowanego ręcznie, czyli 2 minuty.

Asystenci głosowi to technologia, która wciąż wymaga dopracowania. Google Assistant i spółka zaczną spełniać swoje funkcje w 100% dopiero wtedy, gdy dzięki nim będzie można obsługiwać telefon bez konieczności używania rąk. Na to trzeba jeszcze poczekać, ale bardzo możliwe, że w nadchodzących miesiącach kolejne banki wprowadzą w swoich aplikacjach obsługę głosową. Google Assistant to pierwszy asystent dostępny w języku polskim.

/Rafał Tomaszewski