Powyższe dane pochodzą z serwisu Sensor Tower  i dotyczą tylko opłat dokonanych wewnątrz aplikacji, a nie opłat za ich pobranie. Chodzi zatem o subskrypcje i różne płatności premium. Tak naprawdę wydatki na aplikacje będą pewnie dużo większe, ponieważ dane dotyczą tylko apek z Google Store i App Store, nie uwzględniając na przykład tych ze sklepu Amazona. Co ważniejsze nie uwzględniają też przychodów Androida na rynku chińskim.

Czytaj także: mBank rozdaje kody PlayStation dla graczy. Do 3 miesięcy w prezencie

Jakie aplikacje najchętniej pobieramy na święta?

To wzrost na poziomie 5% dla gier na smartfony i aż 66% dla innych rodzajów aplikacji. Wydatki na gry wzrosły tylko o 8 milionów, a na pozostałe apki aż o 14 mln. Pomimo tego to wciąż mobilne gry biją rekordy popularności. W 2017 roku wydano na nie 158 milionów, a na aplikacje innego rodzaju tylko 38 mln. Więcej szczegółów na wykresie poniżej.

Na jakie aplikacje najczęściej wydajemy pieniądze?

Najbardziej zyskały aplikacje rozrywkowe, bo prawie 98%. W 2016 roku wydano na nie tylko 4,8 miliona, a w roku minionym 9,5 mln USD. Co zalicza się do apek rozrywkowych? Na przykład Netflix, czy HBO NOW.

Czytaj także: Czy powstanie Amazon Bank? To tylko kwestia czasu

Czy na aplikacje wydaliśmy więcej niż 200 milionów?

Skąd taki wzrost wydatków podczas świąt? Chodzi oczywiście o prezenty. Osoba uruchamia nowego smartfona lub tableta i testuje urządzenie. Często wykorzystywane są też karty podarunkowe, dołączone do nowego sprzętu, które pozwalają na tańsze pobranie aplikacji.

Dane są imponujące, ale wciąż niekompletne. Najbardziej rzuca się w oczy nieuwzględnienie wydatków na apki Androida w Państwie Środka. W Chinach mieszka prawie 2 miliardy ludzi, a wielu z nich chętnie korzysta z aplikacji mobilnych. Fakt, większość Chińczyków nie obchodzi Świąt Bożego Narodzenia, ale ich zakupy w ten dzień i tak mogłyby znacznie podbić sumę wydatków.

Żeby dać porównanie, ile Chińczycy potrafią zarobić w jeden dzień wystarczy przytoczyć przykład Single’s Day, czyli chińskiego święta zakupów online, obchodzonego 11 listopada. W tym roku w 24 godziny Alibaba Group zarobiła 25 miliardów dolarów. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – 11 listopada Polacy się kłócą, a Chińczycy zarabiają.