Producent obiecywał wiele, m.in. to że klawisze w nowej klawiaturze są czterokrotnie stabilniejsze, a pisanie to czysta przyjemność. Użytkownicy mają inne zdanie, a wielu z nich nie przebiera w słowach opisując działanie mechanizmu. Po 2 latach od wprowadzenia zmian Apple przyznało, że faktycznie coś mogło pójść nie tak w projekcie, a klienci mają szansę na wymianę klawiatury. O sprawie informuje serwis TechCrunch.

Bezpłatny program do wymiany klawiatury

Jakie najczęściej wady zgłaszali użytkownicy nowych klawiatur? Głównie chodziło o sytuacje, gdy litery lub znaki się powtarzały – po kliknięciu litery wpisywana była ona dwukrotnie, dodatkowo klawisze często nie reagowały tak jak powinny lub w niektórych przypadkach wcale. Oczywiście Apple informuje, że problem dotyczy małego odsetka użytkowników, ale każdy który czuje, że jego klawiatura nie działa poprawnie może ubiegać się o jej wymianę. Wystarczy, że zgłosi się do autoryzowanego serwisu Apple. Firma zaznacza, że wymianie może podlegać cała klawiatura lub pojedyncze klawisze.

Jakie klawiatury podlegają wymianie? Chodzi o następujące modele:

  • MacBook (Retina, 12-­cali, wczesny 2015)
  • MacBook (Retina, 12­-cali, wczesny 2016)
  • MacBook (Retina, 12-­cali, 2017)
  • MacBook Pro (13­-cali, 2016, dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-­cali, 2017, dwa porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-­cali, 2016, cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-­cali, 2017, cztery porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (15-­cali, 2016)
  • MacBook Pro (15-­cali, 2017)

/Asia Stankiewicz