Platforma Autenti pozwala na pełną obsługę transakcji przez Internet – od nadania dokumentu, poprzez podpis elektroniczny z certyfikatem aż po wygenerowanie linków prowadzących do płatności. Z usług polskiego fintechu korzystają już takie firmy jak BNP Paribas, Siemens Finance, Medicover, czy Vienna Life.

Polski fintech Autenti wprowadza nowe usługi

Co dokładnie oferują przedsiębiorcom nowe funkcje Autenti? Pierwsza z nich to możliwość złożenia podpisu kwalifikowanego (Asseco Simply Sign). Tym samym na platformie można już używać wszystkich dostępnych podpisów elektronicznych: zwykłego, zaawansowanego i kwalifikowanego. Zgodnie z prawem podpis kwalifikowany jest równoważny podpisowi własnoręcznemu. Ich wykorzystanie pozwala zachować formę pisemną. Zachowania formy pisemnej wymagają między innymi umowy o pracę, umowy z przeniesieniem autorskich praw majątkowych czy umowy leasingowe.

Druga zmiana to zbudowanie i wprowadzenie szablonów. Użytkownik może zarówno stworzyć szablon pod własne potrzeby jak i skorzystać z gotowych wzorów umów. Każdy szablon można szybko uzupełnić danymi (np. pobranymi z książki adresowej) i wysłać do podpisu. Dzięki temu czas potrzebny na stworzenie i wysłanie często używanego dokumentu (np. umowy zlecenie), skraca się do minimum.

Nowe Autenti wprowadza także darmowe konto dla małych firm, które podpisują elektronicznie mniej dokumentów niż większe organizacje. W ramach darmowego konta, można nadać i podpisać do 5 dokumentów miesięcznie. Konta Free mogą być również wykorzystywane przez firmy, które dopiero zaczynają przygodę z rozwiązaniami paperless i w pierwszych tygodniach chcą wyłącznie przetestować platformę nadając za jej pośrednictwem do e-podpisu mniejszą liczbę dokumentów.

Poza powyższymi rozwiązaniami, użytkownicy w nowej wersji znajdą także

  • nowy interfejs i odświeżoną aplikację, które pozwalają na szybsze wysyłanie i podpisywanie dokumentów,
  • brak limitu liczby użytkowników w ramach tego samego konta firmowego,
  • wiele metod dodatkowej weryfikacji podpisujących, m.in. jednorazowe kody SMS
  • możliwość ustalania kolejności składania podpisów przez adresatów
  • logo firmy widoczne dla odbiorców dokumentów.