Nowe funkcje na platformie Autenti. Podpis kwalifikowany i darmowe konto dla małych firm

Fintek
Fintek
#Fintech#Start up
Opublikowano: 23 sierpnia 2019 Aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Możliwość użycia elektronicznego podpisu kwalifikowanego, szablony dokumentów oraz darmowe konta dla nowych użytkowników to najważniejsze nowości, które są już oficjalnie dostępne są na odświeżonej platformie Autenti.

Platforma Autenti pozwala na pełną obsługę transakcji przez Internet – od nadania dokumentu, poprzez podpis elektroniczny z certyfikatem aż po wygenerowanie linków prowadzących do płatności. Z usług polskiego fintechu korzystają już takie firmy jak BNP Paribas, Siemens Finance, Medicover, czy Vienna Life.

Polski fintech Autenti wprowadza nowe usługi

Co dokładnie oferują przedsiębiorcom nowe funkcje Autenti? Pierwsza z nich to możliwość złożenia podpisu kwalifikowanego (Asseco Simply Sign). Tym samym na platformie można już używać wszystkich dostępnych podpisów elektronicznych: zwykłego, zaawansowanego i kwalifikowanego. Zgodnie z prawem podpis kwalifikowany jest równoważny podpisowi własnoręcznemu. Ich wykorzystanie pozwala zachować formę pisemną. Zachowania formy pisemnej wymagają między innymi umowy o pracę, umowy z przeniesieniem autorskich praw majątkowych czy umowy leasingowe.

Druga zmiana to zbudowanie i wprowadzenie szablonów. Użytkownik może zarówno stworzyć szablon pod własne potrzeby jak i skorzystać z gotowych wzorów umów. Każdy szablon można szybko uzupełnić danymi (np. pobranymi z książki adresowej) i wysłać do podpisu. Dzięki temu czas potrzebny na stworzenie i wysłanie często używanego dokumentu (np. umowy zlecenie), skraca się do minimum.

Nowe Autenti wprowadza także darmowe konto dla małych firm, które podpisują elektronicznie mniej dokumentów niż większe organizacje. W ramach darmowego konta, można nadać i podpisać do 5 dokumentów miesięcznie. Konta Free mogą być również wykorzystywane przez firmy, które dopiero zaczynają przygodę z rozwiązaniami paperless i w pierwszych tygodniach chcą wyłącznie przetestować platformę nadając za jej pośrednictwem do e-podpisu mniejszą liczbę dokumentów.

Poza powyższymi rozwiązaniami, użytkownicy w nowej wersji znajdą także

  • nowy interfejs i odświeżoną aplikację, które pozwalają na szybsze wysyłanie i podpisywanie dokumentów,
  • brak limitu liczby użytkowników w ramach tego samego konta firmowego,
  • wiele metod dodatkowej weryfikacji podpisujących, m.in. jednorazowe kody SMS
  • możliwość ustalania kolejności składania podpisów przez adresatów
  • logo firmy widoczne dla odbiorców dokumentów.

Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

autenti-platforma-podpis-kwalifikowany-darmowe