Firmy dokonują wdrożeń botów ze względu rosnącą liczbę powtarzanych zapytań od klientów czy problemów do rozwiązania. Obecna technologia pozwala na automatyzację na ogromną skalę i na zmniejszenie kosztów operacyjnych. Szczególnie intensywnie w tym zakresie działa branża finansowa. Według badania sprzed dwóch lat, sektor przeznacza na automatyzację największą ilość środków spośród wszystkich gałęzi biznesu korzystających z tego typu rozwiązań. Część analityków przewiduje również, że około 50 proc. działań przeprowadzanych w obszarze branży finansowej zostanie zautomatyzowana.

Procesy w sektorze finansów i ubezpieczeń z największym potencjałem na automatyzację:

  • Polecenia głosowe – voiceboty ułatwiają korzystanie z konta, zlecanie operacji, sprawdzanie salda, odblokowywanie karty.
  • Możliwość personalizacji komunikatów – np. dane dotyczące konta osobistego lub oferty przygotowanej zgodnie z preferencjami danego użytkownika.
  • Uatrakcyjnienie sposobu prezentacji oferty, możliwość umieszczenia np. kalkulatora ubezpieczenia, ankiety na podstawie której można podpowiedzieć ofertę kredytową w okienku FB Messengera lub Whatsappa.
  • Tworzenie listy agentów/placówek firmy w chatbocie, wyświetlanej na podstawie lokalizacji wpisanej przez użytkownika.
  • Generowanie leadów, przypominanie o porzuconych formularzach.
  • Płatności BLIK – rozwiązanie dla e-commerce – można dokończyć proces zakupowy wpisując kod w rozmowie z botem

KODA Bots – wdrożenia u największych graczy

KODA Bots istnieje od 2017. W oparciu o autorski system firma wdrożyła ponad 70 rozwiązań klasy enterprise, które wspierają wiele różnych procesów biznesowych. Ma na swoim koncie nie tylko automatyzację w firmach takich TVN Discovery czy Jeronimo Martins, ale też w firmach z sektora finansów i ubezpieczeń:

  • Santander Bank Polska – jeden z największych banków na polskim rynku, wdrożenie bota w dziale HR zmniejszyło liczbę maili i telefonów o 40 proc.
  • Vienna Life – chatbot dostarcza klientom informacje o produktach ubezpieczeniowych, inwestycyjnych i oszczędnościowych czy odpoweidziach FAQ. Działa jednocześnie w dwóch kanałach: na Messengerze i stronie www. Narzędziem zarządza się z jednego miejsca, którym jest panel platformy KODA Bots.
  • Open Finance – bot skutecznie wspiera obsługę klienta. Porządkuje świat produktów bankowych, ułatwia kontakt z konsultantem, a po udostępnieniu lokalizacji wskazuje najbliższą placówkę.

Platforma do automatyzacji komunikacji

– Stworzyliśmy otwartą, skalowalną platformę do automatyzacji komunikacji, która odpowiada na wyzwania firm sektora finansowego i bankowego. Wdrażanie technologii następuje w chmurze lub On Premise. Łatwo integrujemy się z infrastrukturą klienta, co  jest pożądane w sektorze bankowym czy ubezpieczeniowym, Jesteśmy gotowi, by  towarzyszyć  bankom w transformacji do chmury – mówi Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots

Wszystkie dane są szyfrowane i bezpieczne, a rozwiązania sprawdzane są w testach obciążeniowych i bezpieczeństwa. Co najważniejsze – rozwiązanie przeszło już procedury zgłoszenia KNF.

Dlaczego warto wdrażać automatyzację na platformie KODA Bots:

Koda BOTS rozwiazania

  • Łatwo skalowalna, gotowa do szybkiego wdrożenia technologia. Opracowana do adaptacji w przypadkach nagłych skoków ruchu czy sprzedaży.
  • Otwarta platforma, która w prosty sposób staje się częścią ekosystemu firmy.
  • Innowacyjne sposoby na połączenie istniejących już procesów czy baz danych i uczynienie ich bardziej dostępnymi.
  • Łączenie wielu narzędzi w jednym, przystępnym interfejsie
  • Łatwa obsługa, samodzielne rozbudowywanie konwersacji przez pracowników firmy
  • Możliwość integracji z systemami Genesys, Altar, Jira czy wewnętrznymi systemami bankowymi – dzięki otwartemu API.
  • Autorskie technologie służące lepszemu zrozumieniu słów i intencji, przetwarzaniu i analizie danych, dzięki którym boty samodzielnie załatwiają nawet do 93 proc. zgłaszanych spraw.
  • Szybkie wdrożenie, bez konieczności angażowania działu IT

Mariusz Pelechaty

/materiał partnera