Autopay to doskonałe rozwiązanie dla osób, które cenią sobie czas i porządek w płatnościach. Klienci korzystający z funkcji Autopay mogą korzystać ze specjalnych bramek na autostradach, które umożliwiają automatyczny pobór opłaty za przejazd bez konieczności otwierania okna i dokonywania fizycznej płatności kartą lub gotówką.

Specjalne urządzenia szczytują rejestrację pojazdu, automatycznie pobierają opłatę z rachunku i otwierają bramki. Nie trzeba niczego potwierdzać w telefonie. Użytkownik odczuwa bardzo pozytywne doświadczenie z faktu, że rozwiązanie działa bez żadnego zarzutu. Klient naturalnie otrzymuje powiadomienie o kwocie uiszczonej za przejazd. Jest to rozwiązanie wygodne i bezpieczne, z którego korzysta już 410 tys. użytkowników.

Wielki sukces Autopay od Blue Media

Automatyczny system płatności Autopay działa od lata 2019 roku na wszystkich bramkach poboru opłat AmberOne Autostrady A1 pomiędzy Toruniem a Gdańskiem oraz na A4 na odcinku Katowice-Kraków.

– Klienci Alior Banku z poziomu swojej aplikacji bankowej, bez potrzeby instalowania dodatkowych programów, mogą korzystać z elektronicznych płatności na odcinkach autostrad, które obsługują system Autopay. Korzystanie z naszej usługi jest bardzo wygodne i przydatne, do tego trzy razy szybsze niż dokonanie płatności przy tradycyjnej bramce z obsługą manualną. Autopay to całkowicie bezdotykowa i w pełni bezpieczna metoda płatności, co ma niebagatelne znaczenie w obecnej sytuacji pandemii – mówi Miłosz Kurzawski, Członek Zarządu Autopay.

Z rozwiązania Autopay mogą korzystać klienci m.in. PKO BP, Alior Banku, Banku Pekao, Banku Millennium, ING Banku Śląskiego. Rząd pracuje nad rozwiązaniem, które całkowicie zlikwiduje bramki na autostradach. Z zapowiedzi wynika, że tradycyjne szlabany z przestarzałym mechanizmem poboru opłat mają zniknąć jeszcze w 2021 roku.