Bank poinformował o tym na Twitterze. Nowy sposób autoryzacji umożliwia potwierdzenie transakcji przy użyciu kodu SMS, wysłanego na numer telefonu klienta. Dzięki temu nie trzeba się już podpisywać.
ℹ️SMS zamiast podpisu!
We wszystkich oddziałach udostępniliśmy już możliwość autoryzowania wybranych transakcji kodem SMS, bez użycia kartki i konieczności składania podpisu. pic.twitter.com/aZtmnwODlI— PKO Bank Polski (@PKOBP) 26 listopada 2018
Wystarczy kod SMS – nie potrzeba podpisu
Początkowo usługa była dostępna we wszystkich oddziałach w Warszawie i w wybranych placówkach w Krakowie, Poznaniu i Toruniu. W połowie października PKO Bank Polski informował, że nowa forma autoryzacji zostanie udostępniona we wszystkich oddziałach za kilka miesięcy – jak widać udało się ograniczyć ten czas do zaledwie jednego miesiąca.
No dobrze, ale jak to działa? Klient przychodzi do oddziału w celu przeprowadzenia transakcji – na przykład wypłaty środków, czy zmiany rachunku do spłaty pożyczki – i w czasie jej realizacji otrzyma SMS-a z kodem. Następnie wystarczy zatwierdzić dyspozycję i przekazać kod doradcy w oddziale.
Można się zastanawiać, dlaczego PKO wybrał akurat kody SMS, skoro już niebawem w aplikacji IKO ma pojawić się mobilna autoryzacja. Wydaje się, że wynika to przede wszystkim z faktu, iż bank posiada dużo starszych klientów, którzy nie korzystają z bankowości mobilnej.
Jeszcze w październiku PKO Bank Polski zaznaczał, że klienci biorący udział w testach zgodnie twierdzili, że nowa forma autoryzacji jest wygodniejsza od podpisu i znacznie skraca czas obsługi przez doradcę. Cóż, na pierwszy rzut oka wydaje się, że wygodniej jest złożyć podpis na dokumencie, niż dyktować wielocyfrowy kod – szczególne trudności może to sprawić właśnie osobom starszym, które na przykład mają problemy ze wzrokiem. Kody SMS faktycznie mogą być bardziej przydatne jeżeli swoją parafkę musimy składać na wielu dokumentach. W niektórych oddziałach nawet 50% dyspozycji ma być autoryzowane przy użyciu SMS-ów. Jeżeli chcecie wiedzieć jakie inne nowości planuje wdrożyć PKO Bank Polski, to odsyłamy do wywiadu z Michałem Macierzyński, dyrektorem Departamentu Usług Cyfrowych i Grzegorzem Pawlickim, dyrektorem Biura Innowacji. Rozmowę można znaleźć tutaj.