Wcześniej do usługi włączono: Alior Bank, ING Bank Śląski, Inteligo, mBank, PKO BP, Santander Bank Polska i Bank BNP Paribas. Potwierdzanie dochodu z wykorzystaniem logowania do innego banku to omnikanałowa usługa, która pozwala klientowi wnioskującemu o kredyt gotówkowy potwierdzić wpływ wynagrodzenia za pomocą logowania do innego banku.

Usługa potwierdzania dochodu oparta jest o możliwości jakie daje PSD2, a wraz z nią tzw. otwarta bankowość. W ramach usługi dostępu do rachunku (AIS) bank lub fintech może za zgodą użytkownika „podejrzeć” dane z jego rachunku w innym banku. Umożliwia to m.in. ocenę zdolności kredytowej, lepszą weryfikację konsumenta, a także wprowadzenie usługi agregacji rachunków bankowych w ramach jednej aplikacji banku, który przez użytkownika uznawany jest rachunek główny.

Potwierdzanie dochodu w innym banku to usługa stworzona dla kredytobiorców

Bank Millennium jako pierwszy bank na rynku wprowadził tę usługę równolegle w trzech kanałach – w bankowości internetowej, oddziale i TeleMillennium, a zaraz potem również w aplikacji mobilnej. Klienci, którzy wnioskują o pożyczkę w modelu dochodowym mogą skorzystać z alternatywnego – względem wyciągu z konta – sposobu potwierdzenia wpływu wynagrodzenia na rachunek. Wystarczy, że pobiorą historię transakcji, logując się za pośrednictwem Millenetu lub aplikacji mobilnej na konto, na które wpływa ich wynagrodzenie w innym banku.

Usługa jest dostępna dla tych klientów, od których wymagany jest tylko jeden dokument potwierdzający dochód. W przypadku uzyskania pozytywnej oceny zdolności i wiarygodności kredytowej proces jest w pełni automatyczny. Omnikanałowość usługi polega na tym, że jest ona dostępna zarówno w bankowości elektronicznej – systemie Millenet oraz aplikacji mobilnej, jak i z poziomu placówki i TeleMillennium.

W takim przypadku wniosek wprowadzany jest przez doradcę klienta, a gdy dochodzi do konieczności potwierdzenia dochodu, klient przechodzi przez proces w Millenecie lub aplikacji mobilnej, samodzielnie logując się do innego banku i wskazując konto, na które wpływa jego wynagrodzenie. Podpisanie umowy również jest realizowane w Millenecie lub aplikacji, choć klient ma także możliwość podpisania jej w placówce.

/Fintek.pl