Wyniki Banku Pekao. Mają już 1,3 mln klientów bankowości mobilnej

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Pekao S.A
Opublikowano: 26 lutego 2019, 10:32 Aktualizacja: 12 maja 2019, 22:01

Zysk netto Banku Pekao w czwartym kwartale 2018 roku wyniósł 749,2 mln złotych. To spory wzrost w porównaniu do 648.2 mln zł osiągniętych w czwartym kwartale 2017. Na koniec zeszłego roku Pekao miał już prawie 1,3 mln klientów bankowości mobilnej.

Zanotowany wynik ma być powyżej najwyższych prognoz analityków. Pekao otworzył rekordową liczbę nowych rachunków, w tempie dwucyfrowym zwiększył kluczowe wolumeny kredytowe i zanotował  jeden z najlepszych wyników finansowych. Zgodnie z założeniami, zysk netto w całym 2018 roku wzrósł dwucyfrowo (11%) do 2,29 mld złotych.

Bank Pekao stracił jednak drugie miejsce pod względem aktywów. Na najniższy stopień podium zepchnął go Santander Bank Polska. Aktywa Banku Pekao w 2018 roku wzrosły do 191 mld zł. Z kolei Santander po przejęciu Deutsche Banku Polska miał na koniec zeszłego roku aktywa w wysokości 206 mld złotych (wyniki banku można znaleźć tutaj). Tym samym kolejność prezentuje się następująco – PKO Bank Polski, Santander Bank Polska, Bank Pekao, mBank i ING Bank Śląski.

Wyniki Banku Pekao w 2018 roku

Bank Pekao ma już ponad 1,26 mln klientów bankowości mobilnej. Dla porównania w 2017 roku było ich 938 tys. – to wzrost o 35%. Natomiast ogólnie z bankowości elektronicznej na koniec 2018 roku korzystało niespełna 2,2 mln klientów. Jeżeli

„Bank z żubrem” chwali się, że z sukcesem wdraża strategię cyfrowej transformacji. PeoPay, aplikacja bankowości mobilnej, która w zeszłym roku została rozbudowana o nowe funkcjonalności i usługi (Kantor 24/7, BLIK, Apple Pay, wersja ukraińska), została uznana najlepszą innowacją na świecie w 2018 roku w kategorii Phygical Distribution & Experience na konferencji w Lizbonie.

Transformacja cyfrowa to także podniesienie efektywności banku poprzez m.in. skrócenie procedury otwierania nowego rachunku oraz umożliwienie składania wniosków o pożyczki poprzez kanały zdalne. W efekcie sprzedaż pożyczek gotówkowych drogą elektroniczną wzrosła o niemal 60%, a ich udział w wolumenach wzrósł do 14% w zeszłym roku wobec 9% rok wcześniej.

Na 2019 rok Bank Pekao zaplanował kilka nowości. W aplikacji PeoPay ma pojawić się możliwość zakładanie konta za pomocą selfie (na razie można to robić w bankowości internetowej) oraz inne nowe funkcje – Garmin Pay, mobilna autoryzacja i przelewy na telefon BLIK. Te ostatnie powinny być dostępne dla klientów już w II kwartale 2019 roku.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

bank-pekao-bankowosc-mobilna-wyniki-finansowe-peopay