Partner serwisu Visa dla biznesu

Wyniki Banku Pekao. Mają już 1,3 mln klientów bankowości mobilnej

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Pekao S.A
Opublikowano: 26 lutego 2019, 10:32 Aktualizacja: 20 lutego 2020, 13:35

Zysk netto Banku Pekao w czwartym kwartale 2018 roku wyniósł 749,2 mln złotych. To spory wzrost w porównaniu do 648.2 mln zł osiągniętych w czwartym kwartale 2017. Na koniec zeszłego roku Pekao miał już prawie 1,3 mln klientów bankowości mobilnej.

Bank Pekao chwali się wynikami. Mają już 1,3 mln klientów bankowości mobilnej

Zanotowany wynik ma być powyżej najwyższych prognoz analityków. Pekao otworzył rekordową liczbę nowych rachunków, w tempie dwucyfrowym zwiększył kluczowe wolumeny kredytowe i zanotował  jeden z najlepszych wyników finansowych. Zgodnie z założeniami, zysk netto w całym 2018 roku wzrósł dwucyfrowo (11%) do 2,29 mld złotych.

Bank Pekao stracił jednak drugie miejsce pod względem aktywów. Na najniższy stopień podium zepchnął go Santander Bank Polska. Aktywa Banku Pekao w 2018 roku wzrosły do 191 mld zł. Z kolei Santander po przejęciu Deutsche Banku Polska miał na koniec zeszłego roku aktywa w wysokości 206 mld złotych (wyniki banku można znaleźć tutaj). Tym samym kolejność prezentuje się następująco – PKO Bank Polski, Santander Bank Polska, Bank Pekao, mBank i ING Bank Śląski.

Wyniki Banku Pekao w 2018 roku

Bank Pekao ma już ponad 1,26 mln klientów bankowości mobilnej. Dla porównania w 2017 roku było ich 938 tys. – to wzrost o 35%. Natomiast ogólnie z bankowości elektronicznej na koniec 2018 roku korzystało niespełna 2,2 mln klientów. Jeżeli

„Bank z żubrem” chwali się, że z sukcesem wdraża strategię cyfrowej transformacji. PeoPay, aplikacja bankowości mobilnej, która w zeszłym roku została rozbudowana o nowe funkcjonalności i usługi (Kantor 24/7, BLIK, Apple Pay, wersja ukraińska), została uznana najlepszą innowacją na świecie w 2018 roku w kategorii Phygical Distribution & Experience na konferencji w Lizbonie.

Transformacja cyfrowa to także podniesienie efektywności banku poprzez m.in. skrócenie procedury otwierania nowego rachunku oraz umożliwienie składania wniosków o pożyczki poprzez kanały zdalne. W efekcie sprzedaż pożyczek gotówkowych drogą elektroniczną wzrosła o niemal 60%, a ich udział w wolumenach wzrósł do 14% w zeszłym roku wobec 9% rok wcześniej.

Na 2019 rok Bank Pekao zaplanował kilka nowości. W aplikacji PeoPay ma pojawić się możliwość zakładanie konta za pomocą selfie (na razie można to robić w bankowości internetowej) oraz inne nowe funkcje – Garmin Pay, mobilna autoryzacja i przelewy na telefon BLIK. Te ostatnie powinny być dostępne dla klientów już w II kwartale 2019 roku.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

bank-pekao-bankowosc-mobilna-wyniki-finansowe-peopay