19 stycznia 2019, 09:00:Digital Banking & Payments Summit - Hilton Warsaw Hotel, Warszawa

PKO Bank Polski wprowadza nową metodę autoryzacji transakcji w oddziałach

Ubezpiecz auto w placówce PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski wprowadza autoryzację kodem SMS w placówkach banku. Nowa metoda autoryzacji umożliwia akceptację transakcji za pomocą kodu przekazanego SMSem na numer telefonu klienta, dzięki temu nie musi zatwierdzać jej już swoim podpisem.

Taka forma autoryzacji dostępna jest we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego w Warszawie i jej okolicach oraz w wybranych oddziałach w Krakowie, Poznaniu i Toruniu. W ciągu najbliższych kilku miesięcy taka forma autoryzacji zostanie wprowadzona we wszystkich oddziałach PKO.

Autoryzacja kodami SMS w oddziałach PKO Banku Polskiego

W trakcie realizacji transakcji w oddziale klient otrzyma SMS z danymi dyspozycji. Aby została zrealizowana, doradca poprosi o jej zaakceptowanie i zatwierdzenie poprzez podanie kodu. Jest to równoznaczne z jej autoryzacją przez klienta.

W ten sposób można potwierdzić dyspozycje dotyczące między innymi wpłaty i wypłaty gotówki, polecenia przelewu, wypłaty częściowej i całkowitej z lokaty, zmiany rachunku do spłaty pożyczki, zmiany daty płatności raty, czy wcześniejszej częściowej bądź całkowitej spłaty kredytu.

W informacji prasowej PKO Banku Polskiego czytamy, że klienci, którzy testowali usługę podczas pilotażu, pozytywnie przyjęli nowe rozwiązanie wskazując, że jest zdecydowanie wygodniejsze i skraca czas obsługi przez doradcę. Może się jednak wydawać, że wygodniej złożyć podpis na dokumencie, niż dyktować szereg cyfr konsultantowi…

Bank tłumaczy, że jest to kolejny krok w realizacji strategii digitalizacji procesów. W niektórych oddziałach nawet 50% dyspozycji ma być autoryzowanych za pomocą kodów SMS. Zastanawiające może być jednak wdrożenie usługi opartej na kodach SMS, skoro już niebawem w PKO ma pojawić się mobilna autoryzacja, czyli potwierdzanie transakcji z poziomu aplikacji mobilnej.

/Rafał Tomaszewski