SGB Mobile, która powstała w błyskawicznym, „fintechowym” tempie, docelowo zastąpi działającą obecnie aplikację Portfel SGB i będzie dostępna dla wszystkich Banków Spółdzielczych SGB – i to niezależnie od posiadanego przez nich systemu. To właśnie mnogość systemów bankowych stała wcześniej na przeszkodzie stworzenia wspólnej bankowości mobilnej.

Zarządzanie subskrypcjami w SGB Mobile

Nowa aplikacja SGB posiada nie tylko nowoczesny interfejs, ale także umożliwia zalogowanie z wykorzystaniem biometrii. Dzisiaj to już standard rynkowy, ale prócz „normalnych” funkcji znanych z innych aplikacji bankowych, czyli dostępu do numeru rachunku, historii transakcji, realizacji przelewów czy korzystania z płatności mobilnych, w SGB Mobile znajdziemy funkcję do zarządzania subskrypcjami – bank zapowiadał tę funkcję już w styczniu 2020 roku. Klienci będą wiedzieli w apce z jakich usług streamingowych korzystają np. Netflixa, Spotify czy innych. W ten sposób z łatwością mogą nimi zarządzać, np. wyłączyć odnowienie płatności, gdy uznają, że nie korzystają z danego rozwiązania.

W czasie, gdy rośnie popularność rozwiązań opartych na subskrypcjach, dostęp do jednego spójnego interfejsu, gdzie widoczne są wszystkie zobowiązania, może być na wagę złota.

Prócz tego w SGB Mobile można zarządzać kartami dodanymi w ramach płatności mobilnych (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay) oraz w sklepach internetowych.

PSD2 w bankach spółdzielczych

– Aplikacja SGB Mobile jest bankowością mobilną, która spełnia wszystkie standardy rynkowe – mówi Mirosław Skiba, prezes SGB-Banku SA. – W pierwszym etapie skupiliśmy się na najbardziej niezbędnych i pożądanych przez klientów funkcjonalnościach z zakresu rachunków, kart i BLIKA. Wdrożyliśmy w niej również coś, czego nie mają nawet banki komercyjne – funkcję zarządzania subskrypcjami – dodaje.

SGB Mobile jest aplikacją, której działanie oparte jest o BS API. SGB-Bank SA wykorzystał mechanizmy i możliwości, jakie stwarza PSD2, a konkretnie komunikację w ramach standardów PolishAPI. Współpraca z dostawcami bankowości internetowej zaowocowała przygotowaniem i dostosowaniem całego środowiska teleinformatycznego.

– Jako pierwsi w Polsce wykorzystujemy na taką skalę możliwości PSD2 i mechanizmy PolishAPI – mówi Błażej Mika, wiceprezes SGB-Banku SA. – Gigantyczna praca została wykonana zarówno po stronie SGB-Banku SA, jak i po stronie naszych partnerów. Z pełnym przekonaniem mogę potwierdzić, że mamy wspólny produkt zrzeszeniowy, który jest nowoczesny, bezpieczny intuicyjny, zgodny z najnowocześniejszymi trendami projektowania interfejsów, a jednocześnie dopasowany do potrzeb naszych klientów – dodaje Błażej Mika.

Po pilotażu SGB Mobile będzie dostępna dla klientów w sklepach internetowych Google Play i App Store.