– Instytucjonalny inwestor to kolejny krok w realizacji dalekosiężnego planu cyfryzacji podpisywania umów i doręczeń w oparciu o bankową tożsamość – mówi Michał Olszewski, współzałożyciel i prezes BankMail.

– Polskie rozwiązanie jest w awangardzie europejskiej tego na nowo kształtującego się rynku – regulacje eIDAS obowiązują w UE od połowy 2016 r. Realne jest wykorzystanie pierwszych wdrożeń w Polsce jako dźwigni ekspansji międzynarodowej. – dodaje Michał Olszewski.

Czytaj także: Zostaw napiwek dla kierowcy Ubera. Nowa funkcja w aplikacji

BankMail – czym się zajmują?

BankMail to uniwersalna skrzynka do wymiany umów, oświadczeń woli i zawiadomień w oparciu o bankowe potwierdzenie tożsamości. Może to być ciekawe rozwiązanie w kontekście trwałego nośnika. Pozwoli klientom indywidualnym i firmom:

  • zawierać zdalnie umowy w sposób pewny pod względem prawnym, doręczać wezwania, wypowiedzenia i dzieła w postaci cyfrowej,
  • doręczać faktury – z potwierdzeniem odbioru,
  • doręczać paragony – w sposób niemożliwy do analizy przez kogokolwiek poza klientem.

Ponadto, BankMail stanowi wieczyste archiwum dokumentów mających znaczenie prawne.

BankMail zbudował zaawansowany system w 2017 r. i w grudniu 2017 r. wszedł do programu akceleracyjnego Huge Thing powered by Alior Bank. Huge Thing jest jednym z dziesięciu operatorów działania pilotażu Scale Up Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach rządowego programu Start In Poland i ma na celu udrożnienie współpracy innowacyjnych startupów z korporacjami. Więcej na temat BankMail można przeczytać tutaj – Odbieranie uwierzytelnionej poczty przez bankowość elektroniczną? Poznajcie BankMail.

Czytaj także: Dwa miliardy dolarów inwestycji w sektor insurtech w 2017 roku

BankMail chce być źródłem przychodów dla banków

BankMail ma szanse upowszechnić stosowanie podpisów cyfrowych i e-poleconego. Łączy wielość zastosowań i tym samym wartość dla klienta oraz prostotę użycia. Każdy kto zna e-bankowość i korzysta z maila bez problemu znajdzie się w świecie BankMail. W definiowaniu nowego ładu usług zaufania kluczowe jest doświadczenie klienta. Nauczenie 16 mln ludzi nowego sposobu załatwiania spraw jest największym wyzwaniem. BankMail minimalizuje barierę edukacyjną po stronie klienta zapewniając jednocześnie bankowe bezpieczeństwo i całkowitą prywatność danych.

– Dane obsługiwane przez BankMail nie będą podlegały analizie i wykorzystaniu przez kogokolwiek poza klientem – mówi Michał Olszewski.

BankMail ma być źródłem przychodów dla banków, co daje podstawę do inwestycji w edukację rynku.

Związek Banków Polskich (ZBP) podaje, że po III kwartale 2017 r. liczba klientów indywidualnych korzystających z bankowości elektronicznej przekroczyła 15,7 miliona. Według Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), 40 proc. osób pomiędzy 16 a 74 rokiem życia korzystało w Polsce z bankowości elektronicznej w 2017 r. Według raportu „2017 VC FinTech Investment Landscape”, fundusze venture capital zainwestowały na świecie w fintech ok. 14,2 mld USD w 2017 r.

Czytaj także: PKO Bank Polski i Coinfirm podpisują umowę o współpracy. Trwały nośnik w tle