Smartfon to świetne narzędzie do płacenia podczas wakacji za zakupy (aż 41 proc. użytkowników smartfonów korzystających z bankowości mobilnej płaci BLIKIEM, a 30 proc. zbliżeniowo), sprawdzania stanu konta/historii transakcji (92 proc. użytkowników smartfonów korzystających z bankowości mobilnej) oraz opłacania zapomnianych przed urlopem rachunków (płaci je mobilnie 58 proc. użytkowników smartfonów korzystających z bankowości mobilnej).

Poprzednią część badania #MobilnyPortretPolaka można znaleźć tutaj.

Wakacje z bankową aplikacją mobilną

Bankowe aplikacje mobilne są często wyposażone w funkcję lokalizacji, która pozwala znaleźć najbliższy bankomat lub oddział banku. Już 31 proc. użytkowników smartfonów korzystających z bankowości mobilnej deklaruje, że szuka w ten sposób bankomatów, tyle samo osób szuka placówek bankowych. Co ciekawe, za pośrednictwem smartfona kupujemy też ubezpieczenia turystyczne i komunikacyjne. Zakup ubezpieczenia tą drogą deklaruje  11 proc. użytkowników smartfonów.

– W wakacje kwestie finansowe chcemy załatwiać szczególnie szybko, wygodnie i bez zbędnych formalności. Dlatego tak ważny jest dla naszych klientów wygodny, mobilny dostęp do konta i dodatkowe usługi, z których również mogą skorzystać mobilnie takie jak np. możliwość zakupu ubezpieczenia turystycznego w aplikacji mobilnej, nawet na lotnisku, tuż przed wylotem – mówi Tomasz Pol, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej w Banku Millennium.

Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18  i więcej lat. Technika badawcza: CATI.

Bank Millennium/RT