12 grudnia 2017, 09:00:Central European Digital Payments - Warsaw 2017 - Hotel Novotel Warszawa Centrum, ul. Marszałkowska 94/98, 00-510 Warszawa, Polska

BDSKLEP.pl hubem marek?

BDSKLEP.pl hubem marek?

Facebook otwiera marketplace na kolejnych rynkach. Kiedy przyjdzie czas na Polskę – nie wiemy. Na rodzimym rynku jednak marketplace stworzył już Empik. BDSKLEP.pl jest na nim obecny, ale to dla Bardzo Dobrego Sklepu nie jedyna droga ekspansji.

BDSKLEP.pl jest jednym z 50 partnerów Empiku zaangażowanych w marketplace. Jednocześnie jest jedynym graczem, który na marketplace sprzedaje produkty spożywcze i prawdopodobnie nie zmieni się to szybko.

Odpowiedzi na poniższe pytania udzielili: Paweł Paszkowski – Dyrektor E-commerce bdsklep.pl i Rafał Jackiewicz  – Kierownik działu marketingu.

– Na czym polega wyjątkowość BDSKLEP.pl?

– Warto podkreślić, że BDSKLEP.pl sprzedaje produkt nie tylko na swojej stronie internetowej. Wprowadzamy marki na marketplace Empiku, na Allegro i do Strefy Marek Allegro. Żaden z pure playersów w Polsce tego nie robi.

– To znaczy, że wchodząc we współpracę z BDSKLEP.pl produkty partnera są dostępne też w Empiku i na Allegro?

– Tak, budujemy cały kanał dystrybucji online dla partnerskich marek. Dzięki współpracy z nami marki mają zapewniony dostęp do kilku platform. Dysponujemy doświadczeniem i narzędziami unikalnymi na rynku w Polsce.

– Kto potrzebuje Waszej pomocy?

– Zgłaszają się do nas marki, które nie chcą budować własnego kanału dystrybucji, a chcą aby ich produkty były dostępne dla każdego na terenie Polski i Europy. Jesteśmy alternatywą dla utrzymywania sieci handlowców w mniejszych miejscowościach.

– To się markom opłaca?

– Oczywiście! Szczególnie tym, których ze względu na wysokie koszty nie interesuje budowanie offlinowej dystrybucji w mniejszych miejscowościach.

– Jakie rodzaje rodzaje produktów sprzedajecie przez poszczególne platformy?

– Na bdsklep.pl mamy dostępnych około 30.000 produktów, na Allegro 5.500, we wszystkich strefach marek Allegro łącznie 1.000-1.500 produktów. Oferta obejmuje bardzo szerokie portfolio marek FMCG. Co ważne, we współpracy bezpośredniej stawiamy na pełne portfolio produktów rekomendowanych przez Producenta.

– Czyli największy asortyment jednak dostępny jest na Waszej stronie?

– Tak, ale na Allegro poleca nas aż 99,5% użytkowników. Wiele marek mamy tam na wyłączność.  A łączny zasięg wszystkich naszych kanałów sprzedaży to ok. 200.000 mln odsłon miesięcznie.

To dlatego bardziej opłaca się współpraca z Wami niż założenie konta na własną rękę?

– Również. Pomagamy markom w uporządkowaniu rynku i sprzedaży na Allegro. Wielu sprzedawców błędnie stosuje oznakowania oraz oferuje produkty z niesprawdzonych źródeł. Jako autoryzowany przez Producenta sprzedawca, dbamy o to, żeby komunikacja marek była spójna. Rozwijamy bardzo mocno brandowe strefy marek. Oprócz sprzedaży na wielu platformach oferujemy także usługi z zakresu marketingu, zakupu mediów, obsługi logistycznej i customer service. Doradzamy też markom w doborze optymalnej strategii ich obecności w internecie.

Odpowiedzi udzielili: Paweł Paszkowski – Dyrektor E-commerce bdsklep.pl i Rafał Jackiewicz  – Kierownik działu marketingu

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone